طرز تهیه خاگینه کدو حلوایی (کدو تنبل) ساده و خوش طعم با گردو

طرز تهیه خاگینه کدو حلوایی

 

کدو تنبل یکی از خاگینه های بسیار خوشمزه و مقوی است زیرا ترکیب خاگینه با پوره کدو حلوایی طعم فوق العاده ای خواهد داشت. خاگینه کدو حلوایی گزینه بسیار خوب برای یک میان وعده سالم و جذاب است. اگر طعم و مزه کدو حلوایی را دوست داشته باشید طعم این خاگبنه فوق العاده خوشمزه و متفاوت است. کدو حلوایی یا کدو تنبل یکی از میوه های فصل پاییز و زمستان است که به رنگ نارنجی است و می توانید با آن انواع دسرها و خورشت و کیک ها را تهیه کنید. کدو تنبل پوست ضخیمی دارد و باید پخته شود. کدو حلوایی بعد از پخت نرم می شودو مزه شیرینی دارد. ترکیب این میوه با مواد خاگینه فوق العاده خوش طعم می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاگینه کدو حلوایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
پوره کدو حلوایی۱/۲ پیمانه
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری
پودر هل۱ ق مربا خوری
آرد۳ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
گردو آسیاب شده۱/۴ پیمانه
دارچین۱/۲ ق چای خوری
کره۱۵ گرم

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر۱/۲ پیمانه
آب۱/۴ پیمانه
گلاب۲ ق غذا خوری
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری
آب لیموترش۱ الی ۲ قطره

طرز تهیه خاگینه کدو حلوایی

مرحله اول: پخت کدو تنبل

ابتدا برای تهیه این خاگینه باید کدو حلوایی را بپزید. برای ۱/۲ پیمانه پوره باید نصف یک کدو تنبل را برش بزنید و خرد کنید. سپس با مقداری آب بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت پوست کدو را جدا کنید و به همراه گوشتکوب برقی یا غذاساز له و پوره کنید.

مرحله دوم: تهیه شربت

داخل یک شیرجوش آب را به همراه شکر ریخته و کمی هم بزنید تا شکر حل شود. سپس روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا دانه های شکر ذوب شده و بعد به آن گلاب و زعفران را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم به ریز جوش زدن بیفند. در انتها آبلیموترش تازه را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: هم زدن مواد خاگینه کدو حلوایی

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه پودر هل و زغفران داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند. در ادامه پوره کدو حلوایی را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر هم بزنید. حالا مخلوط آرد و بیکینگ پودر را افزوده و با لیسک مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت خاگینه کدو تنبل

در ادامه داخل تابه را کمی با کره و روغن چرب کنید. نصف مایه را داخل تابه ریخته و در مرکز تابه مخلوط گردو و دارچین را بریزید و نصف دیگر مایه خاگینه روی مواد ریخته و سطح آن را صاف کنید. درب تابه را قرار دهید و زمانی که یک طرف آن سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. در روی خاگینه را چند حفره ایجاد کنید و شربت را روی خاگینه داغ ریخته تا مواد جذب خاگینه شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خاگینه کدو حلوایی ساده و خوشمزه با گردو و دارچین

  1. در تهیه شربت اصلا آن را هم نزنید و اجازه دهید خود شکر با جوش خوردن ذوب شود.
  2. افزودن آبلیموترش تازه به شربت مانع شکرک زدن آن می شود.
  3. بهتر است آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه