طرز تهیه کیک کدو حلوایی ساده و خوشمزه و پف دار همراه با نکات پخت

 طرز تهیه کیک کدو حلوایی

 

در فصل زمستان با آمدن کدو حلوایی به بازار، وقت آن است که از بازار، کدو حلوایی تر و تازه انتخاب کرده و به خانه آورده تا یک کیک کدو حلوایی عالی و بی نظیری را تهیه کنید. از کدو حلوائی استفاده های زیادی میشود ماننده خورش کدو حلوایی، مربای کدو حلوایی، ترشی کدو حلوایی و حلوای کدو حلوایی … همینطور از کدو حلوایی هایی که به شکل گرد هستند می توانید در جشن هالووین به عنوان دکور نیز استفاده کنید. عمر میوه کدو حلوایی بسیار بالا می باشد. پس وقتی می خواهید کدو حلوایی خریداری کنید نگران خرابی آن نباشید و با خیال راحت به مقدار زیاد خریداری نمائید. پارسی دی برای شما عزیزان طرز تهیه کیک کدو حلوایی به همراه تمامی فوت و فن های آماده سازی کیک کدو حلوایی را آماده کرده است تا یک کیک کدو حلوایی ترد داشته باشید.

مواد لازم 

آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
پوره کدو حلوایی۱ لیوان
آب کدو حلوایی۱ لیوان
گردو۳ عدد
روغن مایع۱ فنجان
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
دارچین۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک کدو حلوایی

مرحله اول: پوره کدو حلوایی

کدو حلوایی را پوست گرفته و برش بزنید و داخش را تمیز کنید. در مقدار آب مناسب بپزید تا کاملا نرم شود. بعد از پخت آبکش کرده و ۱ لیوان از آب کدو حلوایی را برداشته و کدو حلوایی پخته شده را در غذاساز پوره کنید.

مرحله دوم: تخم مرغ

تخم مرغ را زرده و سفیده اش را در دو ظرف جدا کرده و سفیده را به همراه نصف لیوان شکر با همزن برقی هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد و در یخچال قرار دهید. زرده های تخم مرغ را در ظرفی بریزید که همه مواد در آن جا بشود. زرده ها را به همراه بقیه شکر با همزن برقی هم بزنید و آب کدو حلوایی و همینطور روغن مایع را به زرده ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم: آرد

آرد را به همراه دارچین و بیکینگ پودر ۳ مرتبه الک کنید و به مواد تخم مرغی با لیسک کم کم اضافه نمایید و از یک سمت هم بزنید. پوره کدو حلوایی آماده شده را به همراه سفیده تخم مرغ به مواد مایع کیک کدو حلوایی اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: قالب

قالب مورد نظر را کمی چرب کرده و آرد پاشی نمایید. یا برای راحتی کار از کاغذ روغنی استفاده نمایید. مایع کیک آماده شده را در قالب بریزید و مغز گردو های خورد شده را در این مرحله به مایع کیک کدو حلوایی اضافه کنید.

مرحله پنجم: پخت

قالب را در فری که از قبل گرم شده است با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه ۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا کاملا کیک کدو حلوایی پخته شود. در این مدت فقط بعد از گذشت ۲۰ دقیقه می توانید در فر را باز کرده و به کیک نگاهی بیاندازید. در غیر اینصورت پف کیک می خوابد. بعد از پخت، کیک کدو حلوایی آماده شده را از قالب جدا کرده و به همراه سس مورد نظر کیک را تزئین کنید و نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت کیک کدو حلوایی

  1. کیک کدو حلوایی بسیار خوش عطر بوده و حتی در هنگام پخت عطرش، فضای خانه را پر می کند.
  2. می توانید از گردو و همینطور دیگر مغزیجات برای تزئین کمک بگیرید.
  3. برای تزئین می توانید از پودر قند هم کمک بگیرید.
  4. برای تهیه سس شکلات هم می توانید پست های قبلی پارسی دی را مطلعه فرمائید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه

  • Silvia ۱۱ ماه پیش

    سلام لطفا میفرمایید به جای آب کدو میتونم شیر استفاده کنم ؟؟

    پاسخ
  • Silvia ۱۱ ماه پیش

    سلام لطفا میفرمایید به جای آب کدو چی میتونم جایگزین کنم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱۱ ماه پیش

      سلام آب یا شیر استفاده کنید

      پاسخ