طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی با شیر و دارچین

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

 

یکی دیگر از پنکیک های خوشمزه می باشد که شاید برای شما تعجب آور باشد با کدو حلوایی پنکیک هم درست می شود. پنکیک ها در واقع یک نوع شیرینی فوری و نازک هستند که برای پخت آنها نیازی به فر و همزن ندارید با کمترین امکانات می توانید پنکیک ها را در منزل تهیه کنید. بیشتر رسپی ها پنکیک مشابه هم هستند و در بعضی مواد مانند این پنکیک متفاوت هستند. پنکیک ها تاریخچه وسیعی دارند و قدمت بسیار طولانی دارند. پنکیک کدو حلوایی یک پنکیک بی نظیر برای عاشقان کدو حلوایی است شما برای تهیه این پنکیک باید یک کدو حلوایی تهیه کنید بپزید و پوره کنید. پنکیک کدو حلوایی علاوه بر خوشمزگی خواص زیادی به واسطه کدو حلوایی دارد مانند کم کالری، ضد پیری، کاهش حملات آسم، بهبود سیستم ایمنی بدن را دارد. سعی کنید در فصل پاییز و زمستان که این میوه از راه می رسید این پنکیک خوشمزه را در یک عصری سرد با چای و قهوه خود تهیه کنید و میل کنید. امروز در پارسی دی پنکیک کدو حلوایی بسیار خوشمزه را با شیر و دارچین به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۱ لیوان
پوره کدو حلوایی۱/۲ لیوان
شیر۳/۴ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱/۴ لیوان
شکر۳ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
دارچین۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

مرحله اول : آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا کدو حلوایی را به قطعات کوچکتر برش بزنید و بخار پز کنید و یا می توانید در آب درحال جوش بگذارید و اجازه دهید تا خوب پخته شود سپس کدو حلوایی را با چنگال یا غذاساز خوب پوره کنید.

مرحله دوم : تهیه مایه پنکیک کدو حلوایی

داخل یک کاسه تخم مرغ و شیر و شکر و پوره کدو حلوایی و روغن را با هم مخلوط کنید با همزن دستی یا برقی فرق ندارد سپس در ظرفی دیگر آرد و بیکینگ پودر و دارچین را با هم مخلوط کنید و الک کنید تا آرد سبک شود سپس مخلوط آرد را به مایه تخم مرغی اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست بیاد.

مرحله سوم : پخت پنکیک کدو حلوایی

یک تابه را بمدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا داغ شود حتما برای تهیه پنکیک از تابه نچسب استفاده کنید، وقتی تابه داغ شد با ملاقه از مایه پنکیک بردارید و مرکز تابه بریزید مانند دایره شکل شود سپس وقتی روی پنکیک پر حباب شد آن را برگرادنید و طرف دیگر پنکیک کدو حلوایی را هم بگذارید تا پخته شود به همین ترتیب تمام مواد پنکیک را تهیه کنید و به دلخواه با خامه یا عسل یا میوه های فصل سرو کنید. پنکیک کدو حلوایی ما حاضر است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پنکیک کدو حلوایی

  1. این مقدار مواد به شما ۵ عدد پنکیک کدو حلوایی می دهد.
  2. می توانید مقداری زنجبیل به مواد پنکیک کدو حلوایی اضافه کنید.
  3. می توانید برای کیفیت بیشتر مواد پنکیک آن را یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  4. برای خوش طعم شدن پنکیک کدو حلوایی بجای روغن می توانید کره را جایگزین کنید.
  5. مایه پنکیک کدو حلوایی نباید خیلی شل و نه خیلی سفت باشد.
  6. می توانید برای اطمینان خاطر از نچسبیدن پنکیک داخل تابه آن را با مقداری کره چرب کنید ولی فقط برای با اول و در دفعات بعد نیاز نیست.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه