طرز تهیه کیک کدو حلوایی با ماست و گردو خوشمزه و خوش عطر در قابلمه و فر

دستور پخت کیک کدو حلوایی با ماست

کیک کدو حلوایی با ماست

 

کیک کدو حلوایی با ماست یکی از کیک های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که شما می توانید این کیک خوشمزه را با ماست و گردو تهیه کنید به دلیل استفاده از ماست بافت این کیک بسیار پوک می باشد و همچنین شما می توانید آن را داخل قابلمه تهیه کنید. تهیه کیک کدو حلوایی با ماست بدون فر به دو صورت تهیه می شود یا شما می توانید فر دست ساز تهیه کنید و مواد را داخل قالب ریخته و در قابلمه قرار دهید و یا می توانید داخل قابلمه بریزید و دمکنی قرار دهید تا کیک پخته شود که هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک کدو حلوایی با ماست با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک کدو حلوایی با ماست

  • آرد سفید قنادی ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن مایع ۱ پیمانه سر خالی
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • پوره کدو حلوایی ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • پودر دارچین ۱ ق چای خوری
  • گردو ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه کیک کدو حلوایی با ماست بدون فر و پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا کدو حلوایی را پوست بگیرید و بخارپز کنید بدین صورت که داخل یک قابلمه کمی آب ریخته و یک سبد روی آن قرار دهید به طوری که با انتها و آب داخل آن فاصله داشته باشد و بعد کدو ها را داخل سبد بگذارید و درب آن را قرار دهید و بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت پوره کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه باید همه مواد را به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت در قابلمه باید آن را روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه گرم کنید و یا می توانید فر دست ساز تهیه کنید بدین صورت که یک سه پایه یا الک یا ماسوره کف قابلمه قرار دهید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک کدو حلوایی با ماست

در ادامه باید تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به همراه وانیل و پودر دارچین و شکر به مدت ۴ الی ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد روغن و ماست را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید در حد مخلوط شدن مواد را فولد کنید. پوره کدو حلوایی و هل را اضافه کنید با همزن دستی هم بزنید و بعد مخلوط آرد و بیکینگ پودر را که از قبل سه بار الک کردید اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و در انتها گردو را اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک کدو حلوایی با ماست

کف و دیواره قالب مورد نظر را چرب کنید و مایه کیک را داخل آن ریخته و روی سه پایه فر دست ساز قرار دهید و درب قابلمه را بسته و ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود و یا داخل قابلمه بریزید و روی شعله پخش کن ۱ ساعت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. برای پخت در فر نیز باید ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید و بعد از قالب خارج و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک کدو حلوایی با ماست در قابلمه

  1. می توانید به دلخواه گردو را حذف کنید.
  2. می توانید از وانیل مایع نیز استفاده کنید.
  3. آرد و بیکینگ پودر حتما سه بار الک شود.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه