طرز تهیه دسر کدو حلوایی ساده و خوشمزه با دارچین و شکر با خامه

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

 

یکی از انواع دسرها می باشد که خیلی سریع و راحت است و بسیار مناسب شب یلدا می باشد و البته برای دورهمی در شب های بلند زمستان و پاییز نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. این دسر از کدو حلوایی تهیه شده و به دلخواه تزئین و با پودر پسته سرو و با انواع بستنی یا سرشیر نیز سرو می شود. اما کدو حلوایی یکی از میوه هایی می باشد که در زمستان و پاییز به وفور یافت می شود و برای تهیه انواع دسرها، کیک ها و غذاها استفاده می شود. کدو حلوایی بافت نرم و طعمی شیرینی دارد و از همه مهم تر کالری بسیار کمی دارد، کدو حلوایی با داشتن غنی ترین ریز مغذی ها می باشد که برای مقابله با انواع بیماری های بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر کدو حلوایی با دارچین و شکر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کدو حلوایی۱ عدد
شکر۱ تا ۲ پیمانه
چوب دارچین۲ عدد
هل سبز۵ عدد
پودر پسته و گردوبرای تزئین به مقدار لازم
سرشیر یا خامه یا بستنیبرای روی دسر به دلخواه

طرز تهیه دسر کدو حلوایی با دارچین و شکر و خامه

مرحله اول: آماده سازی کدو

ابتدا کدو حلوا را خوب بشورید چون قرار است با پوست پخته و برش زده شود سپس از وسط به دو نیم کنید و خرد کنید برای زیبایی کار بهتر است از یک کاتر گرد استفاده کنید و همه را در یک اندازه تهیه کنید سپس کدو های برش خورده را داخل یک ظرف مخصوص فر بچینید.

مرحله دوم: استراحت کردن

در ادامه بنا به شیرینی کدوهای خود میزان شکر را تعیین کنید که از ۱ پیمانه تا ۲ پیمانه می توانید بریزید سپس روی کدوها هل سبز و دارچین قرار دهید و روی ظرف را بپوشانید و برای ۵ الی ۶ ساعت در یخچال استراحت دهید تا کدو ها آب بیندازند.

مرحله سوم: پخت دسر کدو حلوایی در فر

حالا ظرف را در فر قرار دهید و برای ۲ ساعت در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کدوها پخته شوند در حین پخت چندین بار از فر خارج کنید و از شیره و آب که داخل ظرف جمع شده روی کدوها بریزید و بگذارید تا کاملا پخته و برشته شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر کدو حلوایی بدون فر

اگر فر در دسترس ندارید داخل یک تابه کمی کره ریخته و کدوها را قرار دهید و درب تابه را قرار دهید و با حرارت کم بگذارید تا کدوها پخته و نرم شوند سپس در انتها داخل بشقاب قرار دهید و با پودر پسته و گردو تزئین کنید و به همراه بستنی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر کدو حلوایی

  1. با توجه به فرهای مختلف ممکن است زمان پخت در فر متفاوت باشد.
  2. برای فرهای برقی و توستر دما را باید ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. می توانید برای سرو از سرشیر به همراه ارده استفاده کنید.
  4. برای پخت دسر کدو حلوایی در تابه حرارت باید خیلی کم و یکنواخت باشد.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه