طرز تهیه کاپ کیک خرما ساده و خوشمزه با گردو و هل و دارچین

طرز تهیه کاپ کیک خرما

 

یکی از انواع کاپ کیک هاست اما این بار با خرمای خوشمزه و مقوی، که یکی از کاپ کیک های بسیار پر طرفدار مخصوصا در ایران می باشد که گزینه بسیار خوبی برای یک عصرونه خوشمزه می باشد و از شیرینی طبیعی خرما نیز بهرمند است چون خیلی از افراد به دلیل محدودیت ها در مصرف قند و شکر نمی توانند کاپ کیک را بخورند ولی این کاپ کیک بسیار ساده است و میزان شکر را می توانید به اندازه دلخواه تنظیم کنید. شما به دلخواه می توانید از انواع مغزیجات در این کاپ کیک استفاده کنید با افزوده کمی گردو خواص این کاپ کیک را برای کودکان خود بیشتر کنید. امروز در پارسی دی کاپ کیک خرما با گردو و هل و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خرما۳۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
کره۱۸۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
آرد۲۸۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق سوپ خوری
مغز گردو۱ پیمانه
پود هل۱ ق چای خوری
دارچین۱/۴ ق چای خوری
آب جوش۱ پیمانه

طرز تهیه کاپ کیک خرما با گردو و هل و دارچین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند بخصوص کره که نرم شود. آرد بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید سپس دو الی سه بار الک کنید تا یکدست شود. داخل قالب های مافین کپسول های کاپ کیک را قرار دهید اگر شما قالب مافین ندارید از کپسول های مقوایی استفاده کنید که نیازی به قالب ندارد.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره را به همراه شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن کره را خوب هم بزنید تا یکدست و حجیم شود حتما در حین هم زدن با لیسک دور کاسه را خوب بگیرید تا تمام کره هم بخورد و خام نماند زیرا در انتها مزه خوبی به کاپ کیک نخواهد داد.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر تخم مرغ ۱ الی ۲ دقیقه هم بزنید تا به خورد خمیر برود و بعد هل و دارچین را اضافه کنید و هم بزنید و بعد ۱ ق غذا خوری از مخلوط آرد بردارید و کنار بگذارید و نیمی از آرد را با مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خوب یکدست شود.

مرحله چهارم: آماده سازی خرما

هسته خرما را جدا کنید و به آن آب جوش اضافه کنید و با گوشت کوب برقی یا پشت چنگال خوب هم بزنید تا مانند پوره شود سپس کنار بگذارید تا خنک شود بعد از خنک شدن خرما این مخلوط را به همراه مابقی آرد طی دو مرحله اضافه کنید و با همزن با سرعت آروم بزنید تا مخلوط شوند سپس گردوها را با آن ۱ ق غذا خوری آرد مخلوط کنید و در انتها به مواد اضافه کنید.

مرحله پنجم: پخت کاپ کیک خرما

در ادامه از مواد کاپ کیک حدود ۲/۳ قالب ها را پر کنید و بگذارید در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه در دمای ۱۷۵ قرار دهید تا کاپ کیک پف کنند و بعد از خنک شدن به دلخواه آن را تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک خرما

  1. این کاپ کیک به دلیل استفاده از خرما و سنگین شدن زیاد پف ندارد ولی طعم و مزه فوق العاده ای دارد.
  2. افزودن آرد به گردو باعث می شود آن ها به ته قالب نروند.
  3. گردوها را به اندازه دلخواه خرد کنید.
  4. برای پخت در سولاردم و فر برقی و توستر دما را ۱۵۵ درجه تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کاپ کیک خرما ساده و خوشمزه با گردو و هل و دارچین
5 (100%) 1 votes