طرز تهیه لاته کدو حلوایی خوشمزه و آسان با دارچین و زنجبیل

طرز تهیه لاته کدوحلوایی

 

لته کدو حلوایی یکی از انواع لاته ها می باشد. لاته یکی از انواع نوشیدنی ها گرم است که بر پایه قهوه و شیر تهیه می شود و معمولا از ترکیب اسپرسو و فوم شیر و شیر گرم است و بیشتر در فنجان هایی با قد بلند سرو می شود و تفاوت اصلی آن با کاپوچینو در مقدار نسبت قهوه و شیر است بدین صورت که در کاپوچینو نسبت ها مساوی هستند و مقداری فوم شیر بیشتر است ولی در لاته مقدار اسپرسو کمتر و شیر بیشتر است و فوم کمتری دارد و تلفظ اصلی آن لاته می باشد نه لته زیرا در زبان ایتالیایی کافه به معنای قهوه و لاته به معنی شیر است. اما حالا این نوشیدنی خوشمزه همراه شده با کدو حلوایی که بسیار طعم و مزه خوبی دارد و از انواع طعم دهنده طبیعی در این نوشیدنی گرم استفاده می شود. امروز در پارسی دی لاته کدو حلوایی با دارچین و زنجبیل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کدو حلوایی یا کدو تنبل۳ ق غذا خوری
قهوه اسپرسو۲ شات
شیره انگور یا شکر یا عسل۲ ق غذا خوری
شیر۲ پیمانه
عصاره وانیل۱/۲ ق چای خوری

ادویه مخصوص لاته کدو تنبل

دارچین۱ و ۱/۲ ق چای خوری
زنجبیل۲ ق چای خوری
جوز هندی۱/۲ ق چای خوری
میخک۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه لاته کدو تنبل یا کدو حلوایی با دارچین و زنجبیل

مرحله اول: آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا کدو حلوای را از وسط برش بزنید و تقریبا ۱/۴ آن را بردارید و باید مواد را بخارپز کنید می توانید برای پخت از فر نیز استفاده کنید اما برای بخارپز کردن روی گاز داخل قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد سپس یک سبد متناسب با اندازه آن داخل قابلمه بگذارید و کدو حلوایی را داخل سبد قرار دهید و درب قابلمه را برای نیم ساعت بگذارید تا کدو حلوایی نرم و پخته شوند.

مرحله دوم: تهیه ادویه و میکس کردن مواد

برای تهیه ادویه این لاته نیاز است شما داخل یک کاسه پودر دارچین و پودر زنجبیل خشک و جوز هندی و میخک را بریزید و خوب مخلوط کنید. بعد از پخت پوست کدو حلوایی را به راحتی بکنید سپس به کمک گوشت کوب برقی یا غذاساز کدو حلوایی را میکس و پوره کنید.

مرحله سوم: تهیه اسپرسو

برای تهیه اسپرسو می توانید از هر نوع وسیله ای که در منزل دارید از موکاپات یا دستگاه خانگی استفاده کنید برای استفاده از موکاپات داخل مخزن آب جوش ریخته و قهوه را داخل بسکت آن بریزید و بگذارید روی حرارت کم تا به جوش باید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه لاته

شیر را داخل قابلمه ریخته و به آن ۱/۲ ق چایخوری از ادویه تهیه شده بریزید و بعد پوره کدو حلوایی و شیره انگور و عصاره وانیل را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید وقتی به جوش آمد اسپرسو را اضافه کنید و بعد از چند قل خوردن از روی حرارت بردارید و داخل لیوان سرو ریخته و با خامه و کمی دارچین تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لاته کدو حلوایی

  1. افزودن شیره انگور یا عسل و یا شکر اختیاری و هر کدام را که در دسترس دارید استفاده کنید.
  2. می توانید از وانیل شکری نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لاته کدو حلوایی خوشمزه و آسان با دارچین و زنجبیل
5 (100%) 1 votes