طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان لذیذ و ساده و راحت بدون گوشت با آرد نخودچی

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان

 

یکی از غذاهای متفاوت و با طعم بی نظیر می باشد که می توانید آن را خیلی راحت و در مدت زمان کوتاه تهیه کنید. این غذا گیاهی است و مناسب برای افراد گیاه خوار و وگن می باشد. کتلت قارچ و بادمجان یک کتلت خوشمزه و راحت برای طرفداران و دوست داران بادمجان می باشد. وجود قارچ در این کتلت فواید و خاصیت مهمی دارد. برای مثال قارچ یک تامین کننده قوی برای کمبود ویتامین D می باشد. این غذا را می توانید با نان یا با برنج سرو کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه کتلت و بادمجان خوشمزه بدون گوشت را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۱ عدد
قارچ۵ عدد
پیاز۱ عدد
سیر ۱ عدد
آرد نخودچی۱ ق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیازها را شسته و روی تخته برش خرد کنید. سپس بادمجان و قارچ ها را شسته و با رنده ریز رنده کنید( می توانید بجای رنده کرده مواد را داخل غذاساز ریخه و میکس کنید) روی ماهیتابه مناسب پیاز را بدون روغن تفت دهید تا سبک شود. قارچ و بادمجان را به پیاز اضافه کنید تا آب مخلوط کاملا کشیده شود. بعد آن مخلوط را کنار بزارید تا سرد شود.

مرحله دوم: آماده سازی کتلت

۲ حبه سیر را پوست بگیرد و له کنید. سیر پوره شده را به مواد همراه با نمک و آرد و ادویه های دیگر مخلوط کنید و با دست خوب ورز دهید. مقداری از را برداشته و به آن در دست شکل دهید. می توانید با دست به مواد حالت دهید یا قالب بزنید و روی ظرف بچینید. ۱۰ دقیقه داخل فریزر بزارید تا مواد منسجم شود.

مرحله سوم: پخت کتلت

کتلت های شکل داده شده را از فریزر خارج کنید و در تابه نچسب روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس کتلت ها را در روغن بگذارید تا سرخ شود. حتما بگذارید یک طرف کتلت سرخ و طلایی شود سپس کتلت ها را برگردانید. سپس آن ها را روی دستمال بزارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. در ظرف مناسب بچینید و با خیارشور و گوجه تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتلت قارچ و بادمجان

  1. گذاشتن مواد داخل فریزر نکته بسیار مهمی در انسجام بیشتر کتلت می باشد.
  2. برای اینکه بادمجان روغن کمتری به خود بگیرید بهتر است به مدت ۳۰ دقیقه داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید.
  3. بعد از سرخ کردن کتلت ها، حتما روی دستمال یا پارچه تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
  4. در هنگام تفت دادن آنقدر صبر کنید تا کاملا آب مواد گرفته شود، وگرنه باعث وا رفتن کتلت می شود.
  5. این کتلت بافت نرمی دارد. حتما یک طرف کتلت کامل سرخ شود بعد سمت دیگر را به آرامی برگردانید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه