طرز تهیه کتلت تره فرنگی خیلی خوشمزه و آسان با گوشت چرخ کرده

دستور پخت کتلت تره فرنگی

طرز تهیه کتلت تره فرنگی

 

کتلت تره فرنگی یکی از انواع کتلت ها می باشد که با تره فرنگی و گوشت چرخ کرده تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. کتلت تره فرنگی را می توانید با نان تازه با شام و نهار سرو کنید. این کتلت با گیاه خوشمزه تره فرنگی تهیه می شود. تره فرنگی یکی گیاهی است که می توانید به صورت خام و پخته شده آن را سرو کنید. تره فرنگی برای تنظیم فشار خون و چشم و مو گزینه بسیار خوبی می باشد. طبع تره فرنگی گرم و خشک است، تره فرنگی الز پیازچه کمی بزرگ تر می باشد ولی طعم ملایم تری دارد و کمی شیرین است. تره فرنگی مانند پیازچه می باشد و باید لایه آن را جدا کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت تره فرنگی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 مواد لازم برای تهیه کتلت تره فرنگی

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی رنده ریز ۲ ق غذا خوری
  • هویج ریز رنده شده ۱.۵ ق غذا خوری
  • تره فرنگی خیلی ریز ۴ ق غذا خوری
  • سماق ۱ ق چای خوری
  • آرد سوخاری ۲  ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • زعفران ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت تره فرنگی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید تره فرنگی را بشورید با کمک چاقو ریز خرد کنید. سیب زمینی و هویج را پوست بگیرید و ساطوری یا رنده ریز کنید. گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج کنید و صبر کنید تا یخ آن از بین برود و کمی با دست فشار دهید تا آب یخ زده گوشت خارج شود وگرنه باعث وا رفتن کوکو می شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن

حالا همه مواد خرد شده و رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده و ادویه ها و تخم مرغ را اضافه کنید و شروع کنید مواد را هم بزنید تا مواد به خوبی مسنجم شود. برای اینکه مواد استراحت کند بهتر است آن را داخل یخچال قرار دهید و برای نیم ساعت استراحت دهید تا مسنجم تر شود.

مرحله سوم: سرخ کردن کتلت تره فرنگی

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و داخل آن روغن بریزید تا گرم شود. از مواد کتلت برداشته و در دست گرد کنید و به آن حالت دهید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود و با کفگیر برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ و طلایی شود. سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و روی بشقاب قرار دهید و با خیارشور و گوجه و نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت تره فرنگی بسیار خوشمزه با سیب زمینی

  1. پودر سوخاری باعث ترد شدن کتلت می شود.
  2. می توانید به دلخواه مقدار تره فرنگی را بیشتر کنید.
  3. به دلخواه می توانید بجای گوشت چرخ کرده از مرغ استفاده کنید.
  4. کتلت ها را با حرارت ملایم سرخ کنید تا مغز پخت شود.
  5. می توانید برای خوشمزه تر شدن کمی جعفری اضافه کنید.
  6. به دلخواه می توانید از سیر رنده شده نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه