طرز تهیه کتلت قارچ خوشمزه، لذیذ و ساده و راحت با آرد سوخاری

طرز تهیه کتلت قارچ

 

یک غذای ساده و مقوی که به راحتی تهیه می شود و نیاز به مواد خاصی نیست و می توایند کتلت قارچ خوشمزه را به همراه نان یا برنج سرو کنید در بعضی رسپی کتلت قارچ به همراه مرغ تهیه می شود ولی ما می خواهیم بدون مرغ و مواد دیگر و با حداقل هزینه یک غذایی سبک نونی را به شما یاد دهیم. بچه ها عاشق کتلت هستند مخصوصا وقتی که با موادی مثل قارچ تهیه شده باشه لذت خوردن آن را دو چندان می کند و برای آنها نیز بسیار مفید است. کتلت قارچ برای کسانی که حتی یه ذره طعم و مزه قارچ را دوست داشته باشند بسیار خوشمزه خواهد بود و سعی کنید برای سرخ کردن کتلت قارچ مواد را زیاد کلفت برندارید و کمی نازک باشد تا خوب مغز پخت شود. برای تهیه این غذا شما به قارج های تازه و سفید نیاز دارید آن را خوب بشورید و بهتر است برای شستن قارچ و جذب آب کمتر آن ها را داخل لگن آب رها نکنید. این غذا برای گیاه خوارن نیز بسیار مفید است. امروز در پارسی دی کتلت قارچ بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

قارچ۵۰۰ گرم
سیر۲ حبه
تخم مرغ۳ عدد
آرد سوخاری۱/۲ پیمانه
سبزیجات معطر۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت قارچ

مرحله اول : آماده سازی قارچ

ابتدا قارچ ها را خوب بشورید تا قسمت های سیاه رنگ آن از بین برود سپس بگذارید تا کمی خشک شود و یا می توانید با کمک دستمال خشک کنید اگر روی قارچ ها زیاد لک داشت با کمک چاقو ینوک تیز یک لایه از پوست قارچ را جدا کنید سپس قارچ ها را داخل چرخ گوشت یا غذاساز ریخته تا له شوند.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد کتلت قارچ

قارچ پوره شده را به همراه پودر سوخاری و سبزیجات معطر مخلوط کنید و به آن ادویه ها و تخم مرغ و سیر پوست گرفته و رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود اگر مشاهده کردید مواد کتلت قارج خیلی شل بود می توانید به قدری آرد اضافه کنید تا بتوانید به آنها فرم دهید.

مرحله سوم : سرخ کردن کتلت قارچ

داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس دست های خود را کمی مرطوب کنید و از مواد به اندازه گردو بردارید و به آن فرم دهید و داخل روغن داغ هر دو طرف کتلت ها را خوب سرخ کنید. کتلت قارچ ما حاضر است آن را با لیمو، گوجه فرنگی و خیارشور سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتلت قارچ

  1. اگر مواد چسبندگی کافی را نداشت می توانید از ۱ عدد سیب زمینی خام استفاده کنید.
  2. می توانید این کتلت قارج را با گوشت چرخ کرده و یا سینه مرغ تهیه کنید.
  3. اگر زمان کافی برای تهیه کتلت قارچ دارید می توانید مواد آن را تهیه کنید و داخل یخچال بگذارید تا کمی چسبندگی آن کم شود.
  4. می توانید به دلخواه به مواد پنیر پیتزا نیز بزنید.
  5. این مواد حدود ۱۴ عدد کتلت قارچ به شما می دهد.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه