طرز تهیه کتلت بادمجان و گوشت چرخ کرده خیلی خوشمزه و ساده و ترد گام به گام

دستور پخت کتلت بادمجان و گوشت

طرز تهیه کتلت بادمجان و گوشت

 

کتلت بادمجان و گوشت یکی از روش های تهیه این غذای خوشمزه و خانگی می باشد که شما می توانید با گوشت چرخ کرده و بادمجان کبابی این کتلت خوشمزه را به همراه نان تازه و برش های گوجه میل کنید. کتلت بادمجان برای کسانی که طعم و مزه بادمجان را با گوشت چرخ کرده دوست دارند گزینه خوبی می باشد و حتی شما می توانید به همراه کته نیز میل کنید. روش تهیه این کتلت بسیار آسان است و به این کتلت به واسطه داشتن بادمجان از خواص خوب آن نیز بهرمند است. بادمجان از خانواد صیفی جات می باشد که سرشار از مواد مغذی می باشد و همچنین آنتی اکسیدان بسیار خوبی دارد و بهتر است در موقع خرید از بادمجان های کشیده و با پوست براق استفاده کنید تا تخم کمتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت بادمجان و گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت بادمجان و گوشت چرخ کرده

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • بادمجان ۴ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • آرد سفید یا آرد سوخاری ۳ ق غذا خوری
  • جعفری خرد شده ۴ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت بادمجان و گوشت چرخ کرده لذیذ و خوشمزه

مرحله اول: کبابی کردن بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را خوب بشورید و با کمک یک چاقو چند برش روی آن ایجاد کنید تا خوب مغز پخت شود و بعد روی یک توری قرار دهید و روی شعله گاز کبابی کنید و یا می توانید داخل سینی فر قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا بادمجان ها حسابی کبابی شوند.

مرحله دوم: ساطوری کردن بادمجان<

بادمجان های کبابی را بعد از پخت باید بلافاصله داخل نایلون قرار دهید تا با ایجاد بخار بتوانید پوست روی بادمجان را به راحتی بگیرید و روی تخته آشپزی قرار دهید و ساطوری ریز خرد کنید. جعفری را نیز پاک کنید و بشورید و ساطوری خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. سیر ها را نیز پوست بگیرید رنده بزنید. داخل یک کاسه بادمجان را به همراه گوشت و پیاز و سیر و ادویه ها و آرد اضافه کنید و خوب با دست ورز دهید تا مواد منسجم و یکدست شود و در انتها جعفری را اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت بادمجان و گوشت

داخل یک تابه روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود و بعد از مواد کتلت بردارید و به شکل گرد یا بیضی به آن فرم دهید و داخل روغن داغ قرار دهید و هر دو طرف را خوب سرخ کنید تا مغز پخت و طلایی شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت بادمجان و گوشت لذیذ و ساده گام به گام

  1. جعفری برای عطر بیشتر استفاده شده است و می توانید حذف کنید.
  2. حتما آب پیاز را بگیرید تا باعث شل شدن مواد کتلت نشود.
  3. آرد سوخاری یا آرد سفید باعث مسنجم تر شدن مواد کتلت می شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه