طرز تهیه گراتن پاستا خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سس بشامل

طرز تهیه گراتن پاستا

 

یک نوع غذای خوشمزه می باشد که طعم و مزه آن بسیار خوب است و شما به دلخواه می توانید آن را با گوشت چرخ کرده و مرغ تهیه کنید. گراتن یا گراتین یک نوع تکنیک آشپزی می باشد که از فرانسه نشات گرفته است این نوع غذا ها بعد از ریختن در ظرف مورد نظر روی آن را با پنیر و کره و یا پودر سوخاری کاور می کنند و در فر قرار می دهند تا پخته شود. گراتن ها با سوفله ها بسیار متفاوت هستند. برای تهیه گراتن پاستا بهتر است از پاستا فرمی استفاده کنید و پاستا رشته ای مناسب این گراتن ها نیستند. امروز در پارسی دی گراتن پاستا با گوشت چرخ کرده و سس بشامل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پاستا فرمی۱ بسته
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب۲ ق غذا خوری
فلفل دلمه۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیربه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

شیر۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
آرد۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه گراتن پاستا دو نفره با گوشت 

مرحله اول: تهیه مواد میانی

ابتدا برای تهیه گراتن پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری زردچوبه تفت دهید تا طلایی و سبک شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه آن کمی فلفل سیاه و پودر سیر بزنید و گوشت را تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: افزودن قارچ و فلفل

فلفل دلمه را نصف کنید و به قطعات ریز خرد کنید و به تابه اضافه کنید و در ادامه قارچ ها را خوب بشورید و و اسلایس کنید و به همراه مواد دیگر با حرارت بالا تفت داده تا آب قارچ کشیده شود در انتها رب و آویشن را افزوده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: پخت پاستا

یک قابلمه را پر کنید و داخل آن کمی روغن و نمک بریزید و اجازه دهید به جوش بیاد سپس پاستا را داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا نرم شود و آبکش کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس بشامل

داخل یک تابه کره را ریخته تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کنید و به همراه کره کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس شیر را که از قبل در دمای محیط قرار دادید به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت برسد سپس در انتها کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: تهیه گراتن پاستا در فر

کف یک ظرف پیرکس را کمی چرب کنید. پاستا را می توانید با مواد میانی مخلوط کنید سپس داخل ظرف ریخته و یا لایه به لایه این کار را انجام دهید. کف ظرف مقداری پاستا ریخته و مواد گوشتی و کمی سس بشامل و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شود سپس در انتها باقی مانده سس بشامل را به همراه پنیر پیتزا روی مواد ریخته و در فر به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید و در انتها ۵ دقیقه روی فر را روشن کنید تا سطح گراتن طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گراتن پاستا یا گراتن ماکارونی

  1. می توانید به جای گوشت از مرغ یا سوسیس استفاده کنید.
  2. به دلخواه سبزیجات دیگر نیز می توانید اضافه کنید.
  3. به دلخواه در تهیه سس بشامل از فلفل سفید استفاده کنید.
  4. سس بشامل قابل حذف است.
  5. پاستا را زیاد نجوشانید تا شکل ظاهری آن از بین برود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه گراتن پاستا خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سس بشامل
5 (100%) 1 votes