خواص کدو سبز برای لاغری، پوست و زنان باردار

خواص کدو سبز

آشنایی با کدو سبز

کدو سبز چیست؟

کدو سبز مانند کدو حلوایی دارای خواص بی نظیری برای سلامت بدن می باشد. رنگ این کدو سبز تیره یا روشن می باشد. کدو سبز جزو سبزیجات محسوب شده که در کنار غذاهای دیگر سرو می شود. این کدو اصالتا بومی کشور آمریکا محسوب می شود. گل کدو سبز خوراکی می باشد و برای تزیین انواع غذاها و انواع دسر استفاده می شود.

کدو سبز را می توان به صورت پخته یا بخار پز استفاده نمود. کدو سبز دارای مواد مغذی زیادی می باشد. این کدو دارای کالری کمی بوده و سرشار از پتاسیم می باشد که یک گزینه عالی برای قلب است.

کدو سبز باعث می شود تا قند خون در بدن تنظیم شده و خواص ضدالتهابی دارد. کلسترول پایین این کدو انتخاب مناسبی برای افرادی است که کلسترول بالا دارند. اگر می خواهید وزن کم کنید کدو سبز میل کنید.

خواص کدو سبز برای سلامتی

فواید کدو سبز برای کاهش وزن

کدو سبز یک سبزی کم نشاسته محسوب می شود. کربوهیدرات کمی در کدو سبز وجود دارد اما سرشار از فیبر است. شما با خوردن کدو سبز احساس سیری می کنید. کدو دارای آب فراوان می باشد که برای سیر نگه داشتن شما مفید است. شاخص گلیسمی کدو بسیار پایین است. شما می توانید کدو سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

سلامت قلب را افزایش‌ می‌دهد

سلامت قلب با کنترل فشار خون تنظیم می شود. همچنین می بایست در مورد مصرف کلسترول نیز دقت کافی به عمل آید. کدو داری کلسترول کم ، چربی و سدیم پایینی می باشد که به حفظ تعادل کربودهیدرات در بدن کمک می کند. به دلیل داشتن فیبر زیاد باعث می شود تا گزینه مناسبی برای رژیم غذایی بیماران قلبی باشد. فیبر با بیماری سکته قلبی ، پرفشاری خون رابطه عکس دارد.

همچنین در کدو سبز فولات زیادی وجود دارد که باعث می شود تا از خطر ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری شود. ویتامین ب کمپلس موجود در کدو باعث می شود تا انرژی کافی روزانه را کسب کنید.

سلامت چشم را افزایش ‌می‌دهد

کدو سبز برای سلامت چشم ضروری است چرا که حاوی لوتئین و زئازانتین می باشد. این دو آنتی اکسیدان برای جلوگیری از تباهی لکه زرد چشم موثر است. کدو منبع خوبی از ویتامین آ می باشد که باعث افزایش بینایی می شود. کدو منبع عالی از بتاکاروتن می باشد که باعث افزایش سلامت چشم ها می شود و با عفونت های چشمی مقابله می کند.

به کنترل دیابت کمک‌ می‌کند

اگر کمی جست و جو کنیم متوجه خواهیم شد که بیماری دیابت خیلی از افراد را درگیر خود کرده است ، کدو سبز می تواند باعث کنترل دیابت شود. کدو سبز یک غذای غیرنشاسته ای محسوب می شود که باعث به تعویق انداختن جذب گلوکز می شود. کسانی که بیماری دیابت نوع دوم دارند می توانند از کدو سبز استفاده کنند. کدو سبز دارای فیبر رژیمی حل نشدنی می باشد که در کاهش دیابت نوع دوم بسیار مفید است.

به کاهش کلسترول کمک ‌می‌کند

یکی از خوراکی هایی که بدون کلسترول می باشد کدو سبز است ، کدو سبز دارای کلسترول ناچیز بوده که یک غذای رژیمی عالی محسوب می شود.

به درمان آسم کمک‌می‌کند

ویتامین سی در کدو سبز به وفور یافت می شود ، ویتامین سی موجود در کدو سبز برای درمان آسم موثر است. خواص ضدالتهابی کدو سبز باعث می شود تا به راحتی با بیماری آسم مقابله کند. علاوه بر ویتامین سی مس نیز در کدو سبز وجود دارد.

محافظت در برابر سرطان روده بزرگ

یکی از راه های عالی برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ مصرف فیبر می باشد ، فیبر باعث می شود تا آب اضافی موجود در روده بزرگ جذب شده و رطوبت مدفوع حفظ شود. همین امر باعث جلوگیری از سرطان روده بزرگ می شود. کدو سبز دارای فیبر می باشد که برای جلوگیری از این نوع سرطان موثر است. فیبر موجود در کدو سبز باعث تنظیم عملکرد روده ها می شود.

گوارش را تقویت میکند

کدو سبز دارای خواص بی نظیری برای سلامت گوارش می باشد ، میوه ها و سبزیجات سبز رنگ مانند کدو باعث سلامت گوارش می شود. شما می توانید به راحتی از کدو سبز برای سلامت گوارش خود استفاده کنید. چرا که دارای فویاد زیادی برای سلامت معده و روده می باشد. فیبر موجود در کدو سبز باعث می شود تا حجم مدفوع زیاد شده و گوارش تنظیم شود.

فیبر برای کاهش دردهای شکمی نظیر نفخ و یبوست مفید است. اگر دچار مشکلات گوارشی هستید اضافه کردن کدو سبز به رژیم خود برای شما معجزه آفرین خواهد بود. فیبر موجود در کدو سبز باعث حرکت بهتر آب در گوارش می شود.

فشار خون را پایین‌می‌آورد

فشار خون بالا باعث می شود تا مشکلات قلبی شکل بگیرد. کدو سبز به دلیل داشتن پتاسیم زیاد باعث می شود تا با پرفشاری خون مبارزه کند. پتاسیم موجود در کدو سبز بیشتر از میوه موز می باشد. پتاسیم موجود در کدو سبز بر قطر رگ های خونی تاثیر گذاشته و باعث کاهش فشار خون می شود. شما می توانید با خیال راحت از کدو سبز برای کاهش فشار خون استفاده کنید. کدو سبز همچنین باعث مهار تپش قلب می شود.

استخوان‌ها و دندان‌ها را تقویت‌ می‌کند

سبزیجات سبز رنگ مانند کدو سبز باعث تقویت و استحکام استخوان ها می شود. لوتئین و زئاگزانتین موجود در کدو سبز برای سلامت دندان ها مفید است. کدو سبز دارای ویتامین کا می باشد که باعث تقویت استخوان ها می شود. همچنین منیزیم در کدو سبز یافت می شود که در کنار کلسیم موجود باعث عضله سازی می شود.

اگر می خواهید تراکم استخوانی خود را افزایش دهید کدو سبز میل کنید. فولات یک ماده ای است که برای بدن ضروری است ، فولات در کدو سبز وجود دارد و باعث حفظ سلامت استخوان ها می شود.

به تعادل عملکرد تیروئید و آدرنالین کمک‌می‌کند

کدو سبز به دلیل داشتن منگنز فراوان باعث تنظیم عملکرد غده تیروئید در بدن می شود.

درطول بارداری مفید است

مادران باردار می توانند از کدو سبز برای سلامتی خود استفاده کنند. کدو سبز دارای ویتامین ب کمپلکس می باشد که باعث می شود تا انرژی شما در دوران بارداری حفظ شود. کدو سبز دارای از اسیدفولیک می باشد که باعث کاهش نواقص مادرزادری در دوران بارداری می شود و برای سلامت جنین بسیار مفید است.

کدو سبز در دوران بارداری باعث تولید بیشتر سلول های قرمز خون می شود که با کم خونی دوران بارداری مقابله می کند. همچنین کدو سبز دارای منیزیم می باشد که برای جلوگیری از زایمان زودرس موثر است.

مفید برای نوزادان

یکی از مشکلات کودکان اسهال می باشد. اسهال را می توان با مصرف سبزیجات سبز رنگ درمان نمود. کدو سبز به دلیل فیبر عالی که دارد برای درمان اسهال بسیار موثر است. شما می توانید کدو سبز را در رژیم غذایی نوزاد خود قرار دهید. کمبود فولات در کودکان در بزرگسالی باعث ایجاد بیماری های روانی مانند افسردگی می شود ، کدو سبز دارای فولات فراوان می باشد که برای جلوگیری از این امر موثر است.

به جلوگیری از نقرس کمک ‌می‌کند

ویتامین سی باعث می شود که خطر بیماری نقرس کاهش پیدا کند ، چرا که باعث می شود تا سطح اسید اوریک در بدن کم شود. کدو سبز دارای ویتامین سی فراوان می باشد که برای بیماری نقرس مفید می باشد. کسانی که سابقه بیماری نقرس دارند بیشتر به این بیماری دچار می شوند. این افراد بهتر است در رژیم غذایی خود حتما از کدو سبز استفاده کنند. کدو سبز سرشار از ویتامین سی می باشد که می توانید آن را مصرف کنید و از بیماری نقرس در امان باشید.

سلامت پروستات را افزایش ‌می‌دهد

کدو سبز برای مردان بسیار موثر می باشد چرا که دارای که فیتونوترینت می باشد که برای پروستات مفید است. کدو سبز باعث می شود تا مردان کمتر دچار سرطان پروستات شوند. کدو سبز سرشار از بتاکاروتن و ویتامین سی می باشد که با بیماری سرطان پروستات مبارزه می کند. همچنین این کدو دارای لوتئین می باشد که باعث می شود با سرطان پروستات مبارزه کند. فیبر رژیمی موجود در این کدو باعث می شود تا به مواد سرطان زا در بدن چسبیده و آنها را دفع کند. شما برای جلوگیری از سرطان پروستات می تواند کدو سبز میل کنید. کدو سبز یک سلاح قوی برای این بیماری می باشد.

به ساخت کلاژن کمک‌ می کند

کدو سبز دارای ریبوفلاوین می باشد که باعث ایجاد کلاژن در بدن می شود. همچنین این کدو برای پوست بسیار موثر می باشد. ویتامین سی موجود در کدو باعث می شود تا کلاژن زیادی در بدن شکل بگیرد که برای حفظ سلامت مفاصل، غضروف‌ها، پوست و رگ‌های خونی موثر است.

عملکرد مغز و حافظه را افزایش ‌می‌دهد

سبزی و میوه های سبز رنگ به دلیل داشتن فولات فراوان برای سلامت مغز عالی می باشد. فولات باعث تولید دی ان ای و آر ان ای در بدن می شود که برای افزایش سلامت ذهنی بسیار موثر است. کمبود فولات در بدن باعث می شود تا انسان احساس خستگی و ضعف کند.

در زنان افزایش فولات ارتباط مستقیمی با بهبود عملکرد حافظه دارد. می دانیم که ۷۵ درصد مغز انسان را آب تشکیل می دهد ، وجود آب برای بدن ضروری است. کدو سبز به دلیل داشتن آب فراوان برای عملکرد مغز بسیار موثر می باشد.

شما می توانید از خاصیت کدو سبز برای ذهن خود استفاده کنید. چرا که دارای امگا سه می باشد. آهن موجود در کدو سبز باعث می شود تا بدن انسان دچار کم خونی نشود. آهن برای تولید ملین مفید می باشد که باعث پوشش غلاف چربی عصبی می شود.

خواص کدو سبز

رشد مو را افزایش ‌می‌دهد

کدو سبز به دلیل داشتن روی و همچنین ویتامین سی برای سلامت بدن بسیار موثر می باشد. کدو سبز با موخوره مبارزه کرده و شوره سر را درمان می کند. همچنین باعث می شود تارهای موی سر تقویت شده و انعطاف پذیری آن حفظ شود. ویتامین سی موجود در کدو سبز باعث بهبود فولیکول مو می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند.

ایمنی بدن را افزایش ‌می‌دهد

کدو سبز دارای اسید اسکوربیک می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد. ویتامین سی موجود در کدو سبز باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. کمبود ویتامین سی در بدن باعث می شود تا بدن توان مقابله با بیماری های مختلف را نداشته باشد.

مانع از نقص مادرزادی نوزاد می‌شود

سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی یکی از عوامل اصلی برای تولد کودکان با نقص مادرزادی می باشد. برای رفع این امر باعث کدو میل کنید.

source : wikipedia |pixabay