طرز تهیه اردور بادمجان خوشمزه با گوشت چرخ کرده، قارچ و پنیر

طرز تهیه اردور بادمجان

 

یک پیش غذای بسیار خوشمزه و راحت می باشد که با بادمجان و مایه گوشتی تهیه می شود. شما می توانید اردور بادمجان را برای یک وعده غذایی مانند شام نیز تهیه کنید. برای تهیه این غذا باید بادمجان های پوست تیره و براق داشته باشید چون اینطور بادمجان ها اکثرا شیرین می باشند و اینکه حتما بادمجان های شما باید در یک سایز باشند تا ظاهر جذابی داشته باشند. اردور بادمجان یک غذای خوشمزه برای مهمانی و دورهمی می باشد چون زیر مجموعه فینگرفودها می باشد شما می توانید با اسلایس زیتون و گوجه ظاهری زیبا به این غذای خوشمزه بدهید. برعکس نام، این غذا طرز تهیه راحتی دارد و به می توانید به آسانی این اردور بادمجان را در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی اردور بادمجان با گوشت چرخ کرده، قارچ و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۴ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
سیر۲ حبه
رب۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه اردور بادمجون با گوشت چرخ کرده، قارچ و پنیر

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را خوب بشورید و به صورت گرد به قطر یک و نیم سانت برش بزنید و برای گرفتن تلخی آن ورقه های بادمجان را به مدت ۳۰ دقیقه داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود سپس خوب آبکش کنید تا نمک اضافی آن برود.

مرحله دوم: پخت بادمجان

در ادامه برای پخت بادمجان آن ها را داخل سینی فر قرار دهید (سینی فر را از قبل چرب کنید) و برای ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا بادمجان ها پخته و نرم شوند اگر فر ندارید می توانید با مقدار کمی روغن سرخ کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه گوشتی

داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز نگینی شده را به همراه زردچوبه داخل تابه ریخته و تفت دهید تا پیاز سبک شود سپس سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت داده در ادامه گوشت چرخ کرده و کمی فلفل سیاه و نمک و ادویه کاری زده و خوب تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. سپس قارچ های اسلایس شده و فلفل دلمه خرد شده را اضافه کنید و تفت داده تا آب قارچ کشیده شود در انتها رب را افزوده و کمی تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله چهارم: پخت اردور بادمجان

در ادامه روی هر بادمجان مقداری پنیر و مایه گوشتی بریزید و برای ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود سپس از فر خارج کنید و با برش گوجه فرنگی و کمی مجدد مایه گوشتی روی آن قرار دهید و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه اردور بادمجان

  1. افزودن قارچ و فلفل دلمه اختیاری می باشد.
  2. رب قابل حذف است.
  3. اگر دوست دارید به صورت رژیمی این غذا را تهیه کنید پنیر را حذف کنید.
  4. اگر بادمجان ها را سرخ می کنید بهتر است کمی ماست به آن بزنید تا روغن کمتری جذب کند.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه