طرز تهیه پاستا پنیری با مرغ خوشمزه و لذیذ و دلچسب با پنیر پیتزا در فر

دستور پخت پاستا پنیری با مرغ

طرز تهیه پاستا پنیری با مرغ

 

پاستا پنیری با مرغ یکی از غذا های فست فودی و بسیار خوشمزه می باشد که از ترکیب پاستا و مرغ و پنیر تهیه شده است و شما می توانید برای شام یا نهار این غذای خوشمزه را تهیه کنید. پاستا پنیری با مرغ داخل فر تهیه می شود و همانند لازانیا در همان ظرفی که پخته می شود سرو می شود و شما می توانید یک غذای متفاوت خوشمزه در خانه تهیه کنید. پاستا پنیری با مرغ را می توایند با پاستا فرمی دلخواه تهیه کنید و اگر طعم و مزه غذا های پنیری و فست فودی را دوست دارید عاشق این غذا خواهید شد و همچنین پاستا پنیری با مرغ گزینه خوبی برای مهمانی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا پنیری با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا پنیری با مرغ

  • پاستا ۱ بسته
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • پنیر ورقه ای یا رنده شده به مقدار لازم
  • ذرت ۱/۴ پیمانه
  • ماست ترش ۴ ق غذا خوری
  • اسفناج به دلخواه ۱ دسته
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا پنیری با مرغ خیلی خوشمزه و لذیذ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی یا خلالی ریز خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک شود و بعد مرغ را به همراه ادویه های گفته شده اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ و پخته شود.

مرحله دوم: افزودن فلفل دلمه

در ادامه فلفل دلمه را بشورید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تایه کمی تفت دهید تا نرم شود و در ادامه گوجه فرنگی را پوره یا رنده کنید و به مواد اضافه کنید و برای ۳ دقیقه تقت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده و خوشرنگ شود. ماست را اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید.

مرحله سوم: تهیه پاستا

داخل یک قابلمه آب جوش بیاورید و زمانی که قل زد کمی نمک و روغن اضافه کنید و پاستا فرمی خود را افزوده و صبر کنید طبق نوشته بسته بندی پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرد و زمانی که ماست را اضافه کردید حباب زد باید پاستا را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا پنیری با مرغ

اسفناج را ریز خرد کنید و به همراه ذرت به مواد اضافه کنید. کف ظرف مورد نظر را جرب کنید و از مواد پاستا داخل آن بریزید و روی مواد را با پنیر ورقه ای یا رنده شده بپوشانید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستا پنیری با مرغ خوشمزه و فوری در فر

  1. می توانید در فر برقی یا توستر نیز این غذا را تهیه کنید و دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.
  2. برای تزیین می توانید در انتها گوجه فرنگی گیلاسی خرد شده روی مواد قرار دهید.
  3. می توانید از پنیر موزارلا نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پاستا پنیری با مرغ خوشمزه و لذیذ و دلچسب با پنیر پیتزا در فر
5 (100%) 1 votes