طرز تهیه کیک موز و سیب و دارچین خانگی ساده و خوشمزه بدون شیر

طرز تهیه کیک موز و سیب

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که فوق العاده خوشمزه است زیرا ترکیب این دو میوه به همراه دارچین بسیار لذت بخش است و می توانید برای دورهمی و عصرانه آن را تهیه کنید شما می توانید از سیب زرد یا قرمز برای تهیه این کیک استفاده کنید و اگر شکر قهوه ای در دسترس دارید می توانید اضافه کنید. شکر قهوه ای باعث تیره تر شدن کیک می شود اما بافت این کیک بسیار نرم و لطیف است و می توانید در انواع قالب ها آن را تهیه کنید و مانند همه کیک ها در فر و یا بدون فر نیز تهیه می شود که می توانید داخل قابلمه ریخته و یا در مایکروفر یا سولاردم تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک موز و سیب و دارچین ساده و خوشمزه بدون شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

موز۲ عدد
تخم مرغ۴ عدد
سیب زرد۱ عدد
آرد سفید۲ پیمانه
شکر سفید۱ پیمانه
شکر قهوه ای۱/۴ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه سر خالی
جوش شیرین۱ ق چای خوری
شکلات چیپسی۱/۴ پیمانه
وانیل پودرینوک ق چای خوری
دارچین۱ ق چای خوری
پودر قند۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک موز و سیب و دارچین بدون شیر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، در ادامه همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند سپس سیب را پوست گرفته و به شکل مکعبی خرد کنید و با دارچین و پودر قند گفته شده مخلوط کنید و کنار بگذارید. موزها را پوست کنده و له کنید و یا می توانید رنده بزنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل بزنید تا از لختگی خارج شود سپس شکرها را در چند مرحله اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها کشدار و پفکی شوند سپس در ادامه روغن مایع را به همراه موز له شده اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک موز و دارچین

سپس در ادامه آرد را از قبل با جوش شیرین اضافه کنید و دو بار الک کنید تا سبک شود سپس بتدریج به مواد اضافه کنید و در انتها با همزن به مدت ۳۰ ثانیه بزنید تا گلوله های آرد باز شود و بعد سیب خرد شده را به همراه شکلات چیپسی اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه کیک موز و سیب دارچین

حالا قالب مورد نظر را آماده کنید از قبل قالب را با قلمو چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته و مایع کیک را داخل قالب ریخته و قالب را دو بار به سطح کوبیده تا هوای اضافه آن خارج شود سپس قالب را در پنجره وسط فر به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک موز و سیب ساده و خوشمزه

  1. افزودن شکلات چیپسی دلخواه و قابل تغییر است.
  2. شکر قهوه ای قابل حذف است و می توانید بجای شکر سفید استفاده کنید که باید مقدار ۱ و ۱/۴ بریزید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه