طرز تهیه کیک موکا کافی شاپی با سس موکا مخصوص

طرز تهیه کیک موکا

 

در پارسی قصد داریم شما عزیزان را با یک کیک کاملا متفاوت آشنا کنیم به نام کیک موکا . کیک موکا می تواند یک پیشنهاد متفاوت باشد برای دورهمی های دوستانه و همینطور مهمانی های بزرگ شما عزیزان. کیک موکا مانند کیک های دیگر از کیک پایه به اضافه سس موکا نیز تشکیل شده است.  کیک موکا بافتی دلچسب و طعمی خاص دارد و گزینه ی خوبی برای یک میان وعده متفاوت باشد. پس با پارسی دی  برای آموزش یک کیک موکا با ما همراه باشید.

مواد لازم

شکر۱ لیوان
کره۲۰۰ گرم
شیر ولرم۱ لیوان
پودر نسکافه۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۳ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ پنس

مواد لازم برای سس موکا

کره۲۰۰ گرم
آرد۵ قاشق غذا خوری
خامه صبحانهنصف پاکت
شیرنصف لیوان
شکر۱ لیوان
پودر نسکافه۴ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک موکا

مرحله اول: آماده سازی کره و شکر

کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر به کمک همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب بزنید تا کشدار و کرم رنگ شود.

مرحله دوم: تخم مرغ

تخم مرغ ها را بدون نیاز به جدا سازی، یکی یکی به ترکیب کره و شکر اضافه نمائید و هر کدام از تخم مرغ ها را حدود ۲ دقیقه بزنید و بعد تخم مرغ بعدی را اضافه نمائید.

مرحله سوم: آماده سازی مواد خشک

تمامی مواد خشک که شامل آرد سفید، پودر نسکافه و کاکائو، نمک و بیکینگ پودر را همه را باهم ۳ مرتبه الک کنید. ابتدا با شیر مخلوط کنید و بعد به مایع تخم مرغی  اضافه کنید. تا مایع کیک موکا کامل شود. به مدت ۲ دقیقه خوب با همزن هم بزنید.

مرحله چهارم: پایان کار کیک اسفنجی

کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایۀ کیک را در قالب بریزید. به مدت تقریبی ۳۰-۴۰ دقیقه با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد در فری که از قبل گرم شده بگذارید. پس از گذشت مدت زمان پخت، کیک موکا آماده شده و باید سس موکا را آماده کنیم. کف قالب را با کمک روغن مایع چرب کنید و آرد پاشی کنید و یا از کاغذ روغنی کمک بیگیرید. سپس مایع کیک موکا را به داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد زمان دهید تا کیک موکا پخته شود و بعد از پخته شدن قالب را از فر در بیاورید و زمان دهید به مدت ۵-۱۰ دقیقه که کیک موکا سرد شود و از قالب جدا شود. کیک موکا را از قالب در بیاورید و بر روی توری زمان دهید تا کاملا سرد شود.

طرز تهیه و آماده سازی سس موکا

مرحله اول

ابتدا در یک ظرف مناسب شیر را به همراه آرد الک شده مخلوط کنید و پودر کاکائو و خامه را به مخلوط آرد و شیر اضافه نمائید.

مرحله دوم

سس موکا را بر روی حرارت گذاشته و مرتب با مفتول دستی هم بزنید تا سس موکا قوام بیاید.

مرحله سوم

با همزن برقی شکر و پودر نسکافه را به همراه کره هم بزنید. بعد از اینکه سس موکا را از روی حرارت برداشته اید ترکیب کره و پودر نسکافه و شکر را به سس داغ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد سس موکا باهم ترکیب شود و همینطور که هم میزنید باعث خنک شدن سس موکا هم می شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه کیک موکا و همینطور سس موکایی که آماده کرده ایم هر دو با هم هم دما شدند، سس موکا را بر روی کیک برزید و در یخچال قرار دهید تا سس موکا خودش را بگیرد و به همراه یک فنجان چای و یا قهوه کیک موکای آماده شده را نوش جان بفرمائید.

فوت و فن های دستور پخت کیک موکا

  1. برای آماده سازی مواد تخم مرغی حتما از همزن برقی استفاده کنید. برای آماده سازی مواد تخم مرغی حتما از همزن برقی کمک بگیرید.
  2. فر باید از قبل گرم شده باشد و بعد قالب را در داخل فر بگذارید. در غیر اینصورت کیک درست عمل نمی آید.
  3. در استفاده از بیکینگ پودر دقت فرمائید. زیرا استفاده بیش از حد از آن طعم کیک را خراب می کند.
  4. این مقدار اندازه جزء دستور اصلی کیک موکا می باشد ولی شما با توجه به مقدار اندازه ای که در منزل دارید می توانید تغییر دهید. این مقدار دستور کیک موکا مناسب برای یک قالب متوسط ۲۵-۳۰ سانتی متری می باشد و شما بنا به اندازه قلبتان می توانید اندازه ها را تغییر دهید.
  5. برای کم یا زیاد کردن اندازه ها از تخم مرغ استفاده کنید به صورتی که هر ۳ عدد تخم مرغ مناسب برای ۱ لیوان آرد می باشد.

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه