طرز تهیه کیک شطرنجی شکلاتی شیک و مجلسی و ساده به شکل گرد و مستطیل

 

یکی از کیک های بسیار خوشمزه این کیک شطرنجی می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. کیک تولد یه شطرنج باز میتواند بسیار غافلگیر کننده باشد! اگر قصد دارید برای دوست عاشق شطرنج خود یک کیک خوشمزه درست کنید ما با شما کیک شکلاتی شطرنجی را پیشنهاد میکنیم؛ این کیک با طرح جدید خود مثل یک جادو می ماند و برای پذیرایی و مهمانی گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شطرنجی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ و ۱/۳ پیمانه
آرد قنادی۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
روغن مایع۲/۳ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
آرد قنادی اضافه۲ ق سوپ خوری
پودر کاکائو۲ ق سوپ خوری

طرز تهیه کیک شطرنجی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید، در ادامه باید تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل با دور تند همزن برقی برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود، سپس روغن مایع و شیر را اضافه کنید و برای ۱۰ ثانیه مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله دوم: افزودن آرد

بیکینگ پودر را با آرد الک شده مخلوط کرده به مواد اضافه کنید. مواد را با دور کند همزن بزنید تا یکدست بشه (زیاد هم نزنید). مواد کیک را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید، زیاد هم زدن مواد کیک باعث می شود کیک پف نکند.

مرحله سوم: رنگی کردن مواد

در ادامه باید به مواد ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید، به ۲ ق س آرد و به یک قسمت ۲ ق س پودر کاکائو الک شده اضافه و مخلوط کنید. داخل قالب مستطیل ۲۰ در ۳۰ سانتی را کره بزنید و آرد پاشی کنید. وسط قالب فویل ضخیمی قرار بدین و مواد کیک را از ۲ طرف همزمان داخل قالب بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک شطرنجی

سپس فویل را به آرامی بردارید. قالب را ۳ بار به سطح کار بکوبید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۵۰ دقیقه بپزید، می توانید به دلخواه کمی گاناش شکلاتی تهیه کنید و یا می توانید از خامه قنادی استفاده کنید، کیک را به صورت مستطیل کشیده برش بزنید روی هر لایه خامه یا گاناش قرار دهید و یک لایه شکلانی و یک لایه سفید روی هم قرار دهید و یا می توانید کیک ساده و این کیک را تزیین کنید و یا می توانید به صورت ساده این کیک را سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک شطرنجی

  1. شما حتما ۳ بار به سطح کار بکوبید که حفره ها از بین بره و بافت کیک یکدست شود.
  2. می توانید کیک را خامه کشی کنید و موقع برش لایه شطرنجی مواد مشخص شود.
  3. اندازه های برش باید با هم برابر باشد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک شطرنجی شکلاتی شیک و مجلسی و ساده به شکل گرد و مستطیل
4.1 (81.82%) 33 votes
source : bettycrocker