طرز تهیه کیک سیب و دارچین فوری به روش قنادی ها

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

یکی از کیک های بسیار خوشمزه و خوش عطر و بو می باشد که با تهیه آن عطر دارچین و سیب کل فضای خانه را در بر می گیرد این کیک را می توانید برای مهمانی و دورهمی و عصرونه همراه با چای و قهوه بسیار مناسب است. شما با صرف و هزینه بسیار کم می توانید یک کیک بسیار خوشمزه و خوش طعم تهیه کنید که علاوه بر مزه ظاهر جذابی دارد. شما می توانید این کیک را در قالب گرد یا مسطتیل تهیه کنید و به دلخواه مواد را بیشتر یا کمتر تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک سیب و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
آب۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
روغن۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
آرد۲.۵ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری
سیب۲ عدد
دارچین۲ ق غذا خوری
گردو۱/۴ پیمانه

طرز تهیه کیک سیب و دارچین و گردو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد کیک را از یک ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و الک کنید تا سبک شوند. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. سیب را پوست بگیردی و به چند قسمت مساوی تقسیم کنید سپس دو ق غذا خوری شکر و دو ق غذا خوری دارچین را باهم مخلوط کنید و برش های سیب را داخل این مواد بگذارید تا دارچین به خورد سیب برود.

مرحله دوم: هم زدن شکر

شکر و تخم مرغ و وانیل را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی با دور تند به مدت ۷ دقیقه خوب هم بزنید تا کرم رنگ و حجیم شود سپس در ادامه آب و روغن را اضافه کرده و با دور کند همزن به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد خوب یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

گردو ها را با ۱ ق غذا خوری آرد مخلوط کنید و الک کنید تا در حین پخت به زیر کیک نرود. مخلوط آرد و بیکینگ پودر را طی دو مرحله با لیسک اضافه کنید و در انتها گردو ها را نیز افزوده و در یک جهت مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک سیب و دارچین دو نفره

یک قالب گرد به قطر ۲۰ الی ۱۸ سانت انتخاب کنید و کف قالب را کاغذ روغنی بی اندازید سپس نمی از مواد را ریخته و روی مواد سیب های دارچینی را قرار می دهیم سپس نیمی دیگر را ریخته و مابقی سیب را به آرامی روی قالب قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک سیب و دارچین گردو بدون شیر

  1. سیب ها را به آرامی قرار دهید تا به ته کیک نرود.
  2. می توانید به جای آب از شیر استفاده کنید.
  3. گردو قابل حذف است.
  4. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک سیب و دارچین فوری به روش قنادی ها
3.5 (70%) 8 votes

  • فاطمه ۱ سال پیش

    با عرض سلام و تشکر
    روغن رو فراموش کردین بگین فقط تو مواد مورد نیاز گفتین

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام عزیزم در مرحله دوم بعد از افزودن آب

      پاسخ
  • آرام ۶ ماه پیش

    سلام ی سوالی داشتم چرا داخل این کیک آب و پیشنهاد دادین به جای شیر؟ یعنی با آب بهتر میشه؟ چون من ی بار درست کردم این کیک و با شیر ولی ی کم حالت خمیری داشت یعنی به خاطر شیر بوده ؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۶ ماه پیش

      سلام دوست عزیز خمیری بودن کیک به فر و دمای و آن بستگی داره و استفاده از شیر برای کیک سیب و دارچین مناسب نیست

      پاسخ