طرز تهیه کیوسکی مرغ ساده و خوشمزه به روش روسی

کیوسکی

 

(کیفسکی) یک نوع سوخاری می باشد که دارای طرفداران زیادی در کل دنیا می باشد این غذا اصالتی روسی (اوکراین) دارد. کیوسکی تشکیل شده از سینه مرغ که با کره و جعفری پرشده و سوخاری می شود که در کنار پوره و سبزیجات بخارپز و سس های مختلف سرو می شود. امروز در پارسی دی کیوسکی مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۴ عدد
کره۱۰۰ گرم
آرد سفید۱۰۰ گرم
آرد سوخاری۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
جعفری ریز خرد شده۴ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا۱ قاشق چای خوری
روغن برای سرخ کردنبه میران لازم

طرز تهیه کیوسکی مرغ روسی

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را خوب شسته و پوست آنها را جدا می کنیم اجازه می دهیم تا کاملا رطوبت مرغ از بین برود. حالا تمام ادویه های گفته شده را با هم مخلوط می کنیم و سینه مرغ ها را با آنها مزه دار می کنیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله دوم: آماده سازی مواد میانی

حالا کره نرم شده و جعفری را خوب با هم مخلوط می کنیم نمک و فلفل می زنیم و داخل یک سلفون شکل مستطیلی به آن می دهیم و داخل فریزر می گذاریم و بعد از اینکه کاملا یخ زد به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله سوم: پر کردن سینه مرغ

حالا مرغ ها را از داخل یخچال بیرون آورده و یک برش کوک در قسمت ضخیم تر گوشت سینه مرغ می دهیم. حالا کره برش خورده را از فریزر خارج کرده یک تکه آن را داخل سینه مرغ می گذاریم.

مرحله چهارم: آماده کردن مرغ برای سوخاری کردن

حالا ۳ بشقاب آماده می کنیم داخل یکی از آنها پودر سوخاری یک را آرد سفید و یکی را تخم مرغ ریخته کمی مخلوط می کنیم نمک و فلفل می زنیم. حالا سینه مرغ را داخل تخم مرغ و بعد آرد سفید مجددا تخم مرغ و در نهایت آرد سوخاری می غلطانیم و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال می گذاریم.

مرحله پنجم: سرخ کردن مرغ ها

حالا داخل تابه دیواره بلندی را تقریبا تا نیمه روغن ریخته و اجازه می دهیم تا کاملا داغ شود حالا سینه های مرغ را داخل تابه گذاشته و درب تابه را می بندیم تا کاملا سوخاری و مغز پخت شود بعد از اینکه یک سمت کاملا برشته و طلایی شد برمی گردانیم تا سمت دیگر مرغ هم پخته و برشته شود. حالا زمان آن است که این غذای بی نظیر را نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت تهیه کیوسکی مرغ

  1. در صورت تمایل می توانید از ۱ قاشق غذا خوری آبلیمو و یا سس سویا هم برای مزه دار کردن استفاده کنید.
  2. ای غذا در کنار پوره سیب زمینی و مرغ بی نظیر می شود.
  3. می توانید کمی پنیر پامزان هم داخل سینه مرغ بگذارید.
  4. این غذا یک وعده کامل است و به صورت برش خورده برای میز مزه هم عالی است.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه