طرز تهیه کتلت روسی با مرغ ساده و خوشمزه به روشی اصلی برای 4 نفر

دستور پخت کتلت روسی

طرز تهیه کتلت روسی

 

کتلت روسی یکی از انواع کتلت ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و با دورچین پوره سیب زمینی و هویج طعمی فوق العاده خواهد داشت. همان طور که از نام این کتلت مشخص است برای کشور روسیه می باشد و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. این کتلت خوشمزه هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده تهیه می شود و شما می توانید برای شم یا نهار و یا یک ساندویچ خوشمزه آن را در خانه تهیه کنید. اما در تهیه این کتلت از شوید استفاده می شود که پیشنهاد می شود اصلا آن را حذف نکنید زیرا طعم بسیار خوبی به این غذا می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت روسی با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت روسی با مرغ

  • گوشت مرغ چرخ شده ۳۰۰ گرم
  • نان تست ۲ عدد
  • شیر ولرم ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱
  • پیاز ۱ عدد
  • خامه ۱ ق غذا خوری
  • شوید تازه خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ روسی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برای تهیه این غذا باید مرغ را چرخ کنید. برای این کار یک سینه و ران را یخ زادیی کنید و با کمک چاقو تیز بدون استخوان کنید خرد کنید. استفاده از ران و سینه باعث می شود کتلت شما خشک نشود و آبدار بماند. گوشت مرغ را داخل غذاساز یا خرد کن بریزید و خوب میکس کنید تا پوره شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادمه نان تست را داخل یک کاسه قرار دهید و روی آن شیر بریزید و کاسه را کنار بگذارید تا نان های حسابی خیس بخورند و کاملا خمیر شوند. در این فاصله مرغ را به همراه تخم مرغ و خامه و ادویه ها و پیازی که از قبل پوست گرفتید و نگینی ریز خرد کردید مخلوط کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کتلت روسی

حالا دستکش دست انداخته و مواد گوشتی را خوب با دست ورز دهید تا مواد به خوبی مخلوط و تخم مرغ به خورد مواد برود، سپس روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت در یخچال قرار می دهید تا مواد مسنجم شوند و در این زمان شیر به خورد نان تست برود و نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه کتلت روسی

بعد از ۱ الی ۲ ساعت که نان تست خیس خورد باید خیلی آبدار نباشد با دست و یا داخل غذاساز بریزید و خوب له کنید و در انتها به مخلوط گوشت مرغ اضافه کنید و هم بزنید. سپس شوید تازه ساطوری شده را اضافه کنید و مواد راخوب ورز دهید و مجدد برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و از مایه گوشتی بردارید و به آن شکل دهید و داخل روغن داغ هر دو طرف آن را خوب سرخ کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت روسی با مرغ و شوید

  1. می توانید کتلت ها را داخل آرد سوخاری بزنید و بعد سرخ کنید.
  2. این کتلت خوشمزه را می توانید با انواع سس ها به خصوص خردل سرو کنید.
  3. اگر مواد نان تست آبدار بود می توانید مقداری از آب اضافی آن را دور بریزید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه