طرز تهیه سالاد روسی با مرغ (الیویر) خیلی خوشمزه + تصویری

طرز تهیه سالاد روسی با مرغ

 

سالاد روسی با مرغ یا سالاد الیویر یکی از سالاد های بسیار خوشمزه است که توسط یک سر آشپز بلژیکی در روسیه ابداغ شده است و در ابتدا در تهیه این سالاد از انواع گوشت و ماهی استفاده می شده است و امروزه گوشت و ماهی جای خود را به مرغ داده است و با اضافه شده خیارشور و نخود فرنگی و هویج در مدل های رایج امروزی تهیه می شود و در واقع سیب زمینی و تخم مرغ و مایونز از اصلی ترین مواد این سالاد می باشد. شما می توانید این سالاد روسی با مرغ را به صورت تصویری در خانه تهیه کنید و برای شام یا یک سالاد خوشمزه برای مهمانی حاضر کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد روسی با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد روسی با مرغ

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
هویج۱ عدد
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس سالاد روسی با مرغ

سس مایونز۱/۲ پیمانه
خامه۲ ق غذا خوری
آب لیموترش۲ ق غذا خوری
رنده پوست لیموترش۱ ق چای خوری
شوید ساطوری شده ۴ ق غذا خوری
کرفس خرد شده۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد روسی با مرغ خوشمزه و ساده به روش اصلی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید برای تهیه این غذا باید مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را به همراه پیاز ۴ قاچ شده کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد ادویه ها  هویج را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود و بعد از پخت مرغ باید آن را ریش ریش کنید و هویج را نیز رنده کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: پخت سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی ها را بشورید و پوست بگیریدو به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و به همراه کمی نمک و آب بگذارید تا سیب زمینی پخته شود. تخم مرغ را نیز داخل قابلمه قرار دهید و آب سرد بریزید و بگذارید تا تخم مرغ پخته شود و پوست بگیرید.

مرحله سوم: تهیه سس

در ادامه خیارشور را نیز رنده کنید. داخل یک کاسه باید سس را تهیه کنید، برای این کار پوست لیموترش را رنده کنید و بعد لیموترش را نصف کنید و آبگیری کنید. ماست و خامه و سبزی های ساطوری شده و ادویه ها را باهم مخلوط کنید آب لیمو رنده پوست لیمو اضافه و هم بزنید و یا می توانید مواد را داخل بلندر بریزید و میکس کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد روسی با مرغ

حالا باید مرغ و سیب زمینی و هویج و تخم مرغ رنده شده و خیارشور را داخل سس بریزید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و روی سس را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا مواد خنک شود و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سالاد روسی با مرغ خوشمزه با سس مخصوص

  1. می توانید سیب زمینی را رنده کنید ولی در رسپی اصلی این غذا همه مواد ریز خرد می شود.
  2. آب مرغ را دور نریزید برای تهیه سوپ استفاده کنید.
  3. قسمت سفید پوست لیمو را رنده نکنید وگرنه تلخ می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سالاد روسی با مرغ (الیویر) خیلی خوشمزه + تصویری
5 (100%) 2 votes