طرز تهیه قطاب روسی خوشمزه، آسان و مجلسی با گردو و دارچین

طرز تهیه قطاب روسی

 

یکی از خوشمزه ترین قطاب ها می باشد که با خوردن آن طعم گردو و دارچین آن را کاملا حس می کنید و همان طور که از نام این غذا پیداست برای کشور روسیه می باشد و بافت فوق العاده نرم و عطر دلنشین دارد که با یک بار تست کردن آن عاشق طعم و مزه آن خواهید شد. این شیرینی را می توانید برای مهمانی ها و نوروز تهیه کنید و ماندگاری خوبی دارد ولی باید در یخچال نگهداری شود. امروز در پارسی دی قطاب روسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گردو آسیاب شده۱/۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
شکر۱/۸ پیمانه
آرد۱ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری
نمک۱ پینج
دارچیننوک ق چای خوری

طرز تهیه قطاب روسی با گردو و دارچین

مرحله اول: آماده سازی گردو

ابتدا گردو را آسیاب درشت کنید یعنی نه خیلی ریز نه خیلی درشت زیر دندان احساس شود سپس داخل تابه ریخته و با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی گردوها از بین برود و بوی خوش گردو به مشام برسد.

مرحله دوم: هم زدن کرده

کره را داخل کاسه ریخته و صبر کنید به دمای محیط برسد و کمی نرم شود سپس با همزن کمی بزنید تا نرم شود سپس شکر را اندازه کنید و به همراه کره خوب بزنید تا کره کمی کرم رنگ و سبک شود حتما از دور تند همزن کمک بگیرد.

مرحله سوم: افزودن گردو

در ادامه آرد و وانیل و نمک و دارچین را اضافه کنید و با لیسک خوب مواد را هم بزنید تا خمیر قطاب بدست بیاد سپس خمیر بدست آمده را داخل نایلون قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت قطاب روسی

داخل سینی فر کاغذ روغنی انداخته و مواد را از یخچال خارج کنید و به اندازه گردو از آن بردارید و در دست گرد کنید اصلا با خمیر بازی نکنید تا شل نشه سپس داخل سینی فر با فاصله از هم قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۵۰ درجه قرار دهید تا پخته و کمی پف کند سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شود و خودش را بگیرد سپس از روی کاغذ روغنی جدا کنید سپس طی دو مرحله به آن پودر قند بزنید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قطاب روسی

  1. می توانید به جای کره از ماگارین استفاده کیند.
  2. افزودن دارچین دلخواه و قابل حذف است.
  3. برای اینکه خمیر با گرمای دست زیاد ارتباط نداشته باشد بهتر است از اسکوپ بستنی مواد را بردارید و روی کاغذ روغنی قرار دهید.
  4. وقتی از فر خارج می کنید مواد نرم است و اگر بهش دست بزنید ممکن است از هم بپاشید پس صبر کنید تا کاملا خنک و خودش را گرفته سپس جدا کنید.
  5. در ظرف درب دار در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه قطاب روسی خوشمزه، آسان و مجلسی با گردو و دارچین
5 (100%) 1 votes