طرز تهیه سوپ برش روسی گیاهی خوشمزه، خوشرنگ و رستورانی

طرز تهیه سوپ برش

 

یکی از سوپ های بسیار خوشمزه بین المللی می باشد که در اروپای شرقی تهیه می شود و به سوپ روسی نیز معروف است ماده اصلی این سوپ چغندر می باشد و این غذا از شوروی سابق به ایران راه یافته است و در برخی مناطق ایران بخصوص در شمال کشور این سوپ کاملا شناخته شده است. سوپ برش با رنگ قرمز زیبایی که دارد بدون شک یکی از معروف ترین سوپ های روسی و همین طور کشورهای شرق اروپا محسوب می شود. سوپ برش در ابتدا توسط قوم های اسلاو و با استفاده از زردک وحشی یا گلپر تهیه می شده و در اصل غذای فقرا به حساب می آمده است. این سوپ به مرور زمان تغییراتی پیدا کرده و به مناطق مختلف روسیه و شوروی سابق و کشورهای شرق اروپا راه پیدا کرده است. در این کشورها انواع مختلفی از سوپ برش تهیه می شود که اندکی با هم تفاوت دارند. اما چیزی که در تمام این سوپ ها مشترک است استفاده از چغندر و آب گوشت یا مرغ و خامه ترش و جعفری برای تزیین است. سوپ برش یکی از خوشمزه ترین سوپ های روسی است و به ویژه در روزهای سرد سال تهیه می شود. امروز در پارسی دی سوپ برش گیاهی رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

لبوی متوسط​​۳ عدد
آب مرغ۴ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
رب۳ ق غذا خوری
لوبیا سفید۴۰۰ گرم
برگ بو۲ عدد
فلفل قرمز۱ عدد
سرکه سفید۱ الی ۲ ق غذا خوری
سیر۱ حبه
شوید خشک۲ ق غذا خوری
خامهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ برش روسی گیاهی رستورانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لبوها را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید و کنار گذاشته. هویج و سیب زمینی را پوست بگیرید و نازک به شکل دلخواه خرد کندی. ساقه کرفس را نیز خرد کنید. لوبیا سفید را از شب قبل خیس کنید تا نفخش گرفته شود سپس داخل قابلمه ریخته و بگذارید به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه پخته شود.

مرحله دوم: تفت دادن لبو

لبوها رنده شده را با کمی روغن زیتون داخل تابه ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه مواد را خوب تفت دهید سپس سیب زمینی و هویج را به همراه آب مرغ اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم با در قابلمه نیمه باز بگذارید تا پخته شود.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید سپس به آن کرفس را اضافه کرده و در ادامه رب را نیز بریزید و برای ۵ دقیقه مواد را تفت دهید سپس به مواد چغندر اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت سوپ برش

در ادامه لوبیا سفید و سیر پوره شده و تمام ادویه ها و نمک و شوید و سرکه و برگ بو و فلفل قرمز تند را به مواد سوپ اضافه کنید و اجازه دهید ۴۵ دقیقه سوپ پخته و جا افتاده شود سپس در انتها داخل کاسه ریخته و با خامه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ برش روسی

  1. مقدار افزودن فلفل قرمز در این سوپ باید زیاد باشد ولی بنا به ذائقه خود می توانید مواد را کم و زیاد کنید.
  2. بهتر است برای تزئین از خامه ترش استفاده کنید.
  3. می توانید با گوشتکوب برقی مواد را میکس کنید.
  4. بجای رب از پوره گوجه فرنگی می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه