طرز تهیه سوپ وگان [گیاهی] خوشمزه و سالم با جو، برنج و سبزیجات

طرز تهیه سوپ وگان

 

یک سوپ مخصوص واسه افراد گیاه خوار می باشد. این افراد غذاهای گیاهی و لبنی مصرف می کنند و از خوردن فرآورده های گوشت و میگو و ماهی و … اجتناب می کنند آنها از هر گونه سو استفاده از حیوانات برای غذا یا لباس دوری می کنند. البته یک سری از افراد وگان تخم مرغ مصرف می کنند و بعضی دیگر مصرف نمی کنند که این به تفاوت وگان و افراد گیاه خوار مربوط می شود. البته خیلی افراد هستند ماهی و میگو و … می خورند ولی از طعم گوشت یا مرغ خوششان نمی آید این سوپ مناسب این افراد نیز می باشد در هر صورت شما باید انواع سوپ ها را بلد باشید تا اگر مهمان وگان یا بچه هایی که گوشت و مرغ نمی خورند برایشان تهیه کنید. برای سوپ وگان شما آزاد هستید از هر نوع سبزیجاتی استفاده کنید. در این روز های سرد زمستون این سوپ خوشمزه را درست کنید و در کنار خانواده لذت ببرید. امروز در پارسی دی سوپ وگان بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

جوی پرک۱/۲ پیمانه
برنج۱/۴ پیمانه
پیاز۲ عدد
هویج۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
ساقه کرفس۱/۲ پیمانه
سبزی سوپ۱/۴ پیمانه
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ وگان

مرحله اول : آماده سازی مواد سوپ

ابتدا هویج و سیب زمینی را رنده بزنید یا می توانید مکعبی درشت خرد کنید. کرفس را خرد کنید و خوب بشورید و بگذارید تا آبش کشیده شود. فلفل دلمه را نیز خرد کنید.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز و رب

پیاز ها را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با مقداری زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید سپس رب گوجه را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم : پخت سوپ وگان

تمام سبزیجات خرد شده را به همراه برنج به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا سبزیجات خوب پخته شوند. وقتی مواد سوپ پخته شد جو پرک را اضافه کرده و اجازه می دهیم تا غلیظ شود.

مرحله چهارم : افزودن سبزی

سبزی سوپ را که از قبل شسته و ساطوری ریز خرد کردید اضافه کنید و نمک سوپ وگان را اندازه کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه خوب سوپ جا بیفتد و غلیظ شود، وقتی سوپ غلیظ شد می توانید به دلخواه مقداری آبلیمو به سوپ اضافه کرده سپس در ظرف سرو بکشیده و به دلخواه تزئین کنید به همین راحتی سوپ وگان حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ وگان

  1. می توانید بجای رب از گوجه فرنگی استفاده کنید.
  2. می توانید همراه با پیاز دو حبه سیر رنده شده نیز تفت دهید.
  3. برای سبزی سوپ می توانید از جعفری و تره فرنگی استفاده کنید یا اسفناج خرد شده.
  4. هر نوع سبریجات دیگر مانند شلغم یا کدو حلوایی و … را می توانید به سوپ وگان اضافه کنید.
  5. اگر دوست داشتید می توانید با کمک گوشکوب برقی مواد را میکس کنید.
  6. افزودن برنج باعث لعاب بیشتر سوپ می شود.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه