طرز تهیه خورش قیمه با قارچ بدون گوشت، خورش گیاهی و خوشمزه

طرز تهیه قیمه با قارچ

 

یکی از خورش های گیاهی به حساب می آید که بسیار خوشمزه می باشد. نباید همیشه برای تهیه خورشت ها از گوشت قرمز و یا مرغ استفاده کنیم بهتر است مصرف زیاد گوشت را کاهش دهیم. قیمه با قارچ یک غذای کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد که از لحاظ طعم و مزه هیچ چیزی از قیمه با گوشت کم ندارد چه بسا بسیار مقوی تر بوده زیرا قارچ ها منبع خوبی از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین D می باشند و برای کودکان بد غذا که طعم گوشت را دوست ندارد می توانید بسیار مفید باشد. برای قیمه با قارچ حتما از لپه مرغوب استفاده کنید تا دیر پز نباشد و حتما لیمو عمانی را سوراخ کرده و در انتهای پخت اضافه کنید تا خورش قیمه با قارچ تلخ نشود. امروز در پارسی دی قیمه با قارچ بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

لپه۳ مشت
پیاز۲ عدد
قارچ۱۵ عدد
لیمو عمانی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده۲ ق غذا خوری
چوب دارچین۱ عدد
گلاب۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه قیمه با قارچ

مرحله اول : آماده سازی مواد قیمه با قارچ

لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید سپس بجوشانید و کف روی لپه را گرفته و آبکش کنید. قارچ ها را نیز خوب بشورید و اسلایس کنید.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز

پیاز ها را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس لپه را اضافه کرده و خوب با پیاز تفت دهید تا بوی بد لپه از بین برود.

مرحله سوم : پخت خورش قیمه با قارچ

رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب از بین برود و خوش رنگ شود سپس یک تکه چوب دارچین را افزوده و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و در انتها دو لیوان آبجوش روی خورش ریخته و اجازه دهید تا لپه ها پخته شوند.

مرحله چهارم : اقزودن قارچ و لیمو عمانی

لیمو عمانی ها را از قبل سوراخ کرده و داخل آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن از بین برود سپس به همراه قارچ های اسلایس شده به خورش قیمه با قارچ اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

مرحله آخر

در انتهای پخت نمک قیمه با قارچ را اندازه کنید و لیمو عمانی ها را به همراه چوب دارچین از خورشت قیمه با قارچ خارج کنید به همین راحتی قیمه با قارچ ما حاضر شد آن را به همراه سیب زمینی سرخ کرده و برنج زعفرانی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قیمه با قارچ

  1. می توانید از پوره گوجه فرنگی بجای رب استفاده کنید.
  2. اگر لیمو عمانی دوست نداشتید می توانید در انتهای پخت آب لیمو ترش اضافه کنید.
  3. به دلیل اینکه لیمو عمانی خورشت را تلخ نکند آن را در انتها پخت خارج می کنیم.
  4. لپه ها را بیش از حد با پیاز تفت ندهید وگرنه دیر پز می شود.
  5. آب خورشت قیمه با قارچ نباید بیش از حد باشد.
  6. حتما از چوب دارچین استفاده کنید زیرا پودر دارچین قیمه با قارچ را تیره می کند.
  7. می توانید سینه مرغ نیز به این غذا اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه