طرز تهیه شیرینی وگان [گیاهی] خوشمزه و مقوی بدون شکر و فر

طرز تهیه شیرینی وگان

 

یکی از شیرینی های بدون شکر و بدون گلوتن و بدون فر مخصوص افراد گیاه خوار یا وگان می باشد. شیرینی وگان بسیار راحت است و زمان بسیار کمی برای تهیه آن میخواد. افراد گیاه خوار در تلاش هستند کمترین آسیب را به موجودات زنده برسانند و از محصولات حیوانی پرهیز کنند این افراد علاوه بر نخوردن غذاهایی که حیوانات در آن نقش دارند از خرید لباس هایی که با چرم طبیعی باشد نیز پرهیز می کنند. اما وگان ها با وجترین ها کمی متفاوت هستند افراد وجترین گاهی تخم مرغ یا لبنیات می خورند ولی افراد وگان هرگز. دونالد واتسون اولین بار در سال ۱۹۴۴ کلمه گیاه خواری را تعریف کرد. امروز در پارسی دی با شیرینی وگان بسیار خوشمزه و راحت با شما خواهیم بود همراه ما باشید.

مواد لازم 

گردو۱/۲ فنجان
هویج۲ عدد
بادام۱/۲ فنجان
نارگیل تکه ای۱/۴ فنجان
جو۱ ق غذا خوری
پودر کاکائو۳۰ گرم
پوست پرتقال یا لیمو۱ ق غذا خوری
کره بادام زمینی۲ ق غذا خوری
خرما بدون هسته۱ فنجان
پودر کاکائو و نارگیلبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی وگان

مرحله اول : خرد کردن هویج

ابتدا هویج را پوست بگیرید و داخل آسیاب یا غذاساز ریخته و حسابی بزنید تا پوره شود اگر این دستگاه را در منزل نداشتید از رنده ریز ریز استفاده کنید هویج پوره شده را کنار بگذارید.

مرحله دوم : پودر کردن گردو

گردو را به همراه بادام و نارگیل داخل آسیاب ریخته و خوب بزنید تا پودر پودر شود سپس هسته خرما را جدا کنید و به موادمون اضافه کرده و هم زده تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم : اضافه کردن کره بادام زمینی

وقتی مواد کاملا یکدست شد کره بادام زمینی به همراه جو و هویج پوره شده و رنده پوست پرتقال یا لیمو و پودر کاکائو اضافه کرده و دوباره چند پالس می زنیم، مواد باید کاملا منسجم شوند.

مرحله آخر

دست خود را مقداری چرب کرده و به اندازه یک گردو از مواد برداشته و با دست به آن شکل می دهیم تا گرد شود سپس داخل پودر کاکائو یا پودر نارگیل یا تکه های پسته بغلطانید به همین ترتیب تمام مواد را درست کرده و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس سرو کنید به همین راحتی شیرینی وگان خوشمزه ما حاضر است آن را با قهوه یا چای میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی وگان

  1. می توانید ۱ ق غذا خوری دارچین نیز به پودر کاکائو اضافه کنید و شیرینی ها را داخل آن ها بزنید.
  2. از هر نوع آجیل مورد علاقه خود می توانید در تهیه این شیرینی استفاده کنید.
  3. در حین کار کردن دستگاه را چند بار خاموش روشن کنید تا به دستگاه فشار نیاد.
  4. در حین آسیاب کردن مواد حتما با لیسک مواد را دور گیری کنید تا تمام مواد پودر و یکدست شوند.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه