طرز تهیه اسنک گیاهی [وگان] خوشمزه و مجلسی با سبزیجات و قارچ

طرز تهیه اسنک گیاهی

 

اسنک وگان یکی از اسنک های مخصوص افراد گیاه خوار یا مخصوص افرادی که در رژیم لاغری هستند مناسب است. طرز تهیه اسنک گیاهی بسیار آسان است در اسنک گیاهی پنیر پیتزا حذف می شود زیرا بعضی از گیاه خوارن محصولات لبنی را نیز مصرف نمی کنند شاید بعضی از گیاه خواران و افراد وگان در بعضی از غذاها متفاوت عمل کنند ولی در اصل همه آنها می کوشند تا کمترین آسیب را به محیط و جانوران بزنند. شما برای تهیه این اسنک مجاز هستید از انواع سبزیجات استفاده کنید و سوسیس و مرغ و گوشت حذف می شوند. اسنک گیاهی نیز بسیار خوشمزه و مقرون به صرفه و سالم است. امروزه در همه ی دنیا گیاه خوارن وجود دارند و در کشور هند گیاه خواری ریشه تاریخی و با قدمت بسیار طولانی دارد. امروز در پارسی دی اسنک گیاهی بسیار خوشمزه با سبزیجات و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

نان تست۱ بسته
گل کلم۱/۲ لیوان
قارچ۱/۲ لیوان
گوجه فرنگی۱ عدد
هویج۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز داغ۱ ق غذا خوری
کرهبه مقدار لازم
آبلیموبه مقدار لازم
نمک و فلفل و آویشن و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه اسنک گیاهی با سبزیجات و قارچ

مرحله اول : پخت گل کلم

ابتدا باید گلم کلم را خوب بشورید آن ها را داخل لگن آب قرار دهید تا خوب تمیز شوند چند بار آبکش کنید. داخل قابلمه آب ریخته و اجازه دهید تا جوش بیاد سپس گل کلم های تکه شده را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا پخته و نرم شوند می توانید از بخارپز نیز برای پخت گلم استفاده کنید. هویج ها را نیز بخارپز کنید و بعد از پخته شدن ریز خرد کنید.

مرحله دوم : تفت قارچ

قارچ ها را خوب بشورید و اسلایس کنید و روی آن ها مقداری آبلیمو ریخته تا سیاه نشوند سپس داخل تابه مقداری کره ریخته و اجازه دهید تا داغ شود سپس قارچ های اسلایس شده را خوب تفت دهید تا آبش کشیده شود (اضافه کردن خام قارچ به اسنک باعث آب انداختن آن می شود و اسنک را خمیر می کند).

مرحله سوم : افزودن فلفل دلمه و پیاز

فلفل دلمه را ریز خرد کنید و به همراه پیاز داغ و گلم کلم پخته شده به قارچ اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل سیاه و پودر سیر اضافه کنید و تفت دهید در انتها گوجه فرنگی را نگینی ریز خرد کنید و مختصر تفتی بدهید سپس از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کمی خنک شود.

مرحله چهارم : تهیه اسنک گیاهی

دستگاه ساندویچ ساز را با کمی کره و قلمو چرب کنید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه خوب داغ شود سپس نان ها تست را آماده کنید می توانید دور قهوه ای نان تست را بگیرید سپس از مواد آماده شده روی نان ها ریخته و یک نان تست دیگر روی آن قرار دهید و داخل دستگاه بگذارید و درب دستگاه را ببندید و اجازه دهید تا نان ها برشته شوند پس از پخت از وسط به دو نیم می کنیم و به صورت مثلثی سرو کرده اسنک گیاهی خوشمزه ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اسنک گیاهی

  • می توانید از نان تست جو نیز برای این اسنک استفاده کنید.
  • در بعضی از فروشگاه ها شما می توانید پنیر پیتزا گیاهی پیدا کنید که می توانید برای تهیه این اسنک استفاده کنید.
  • اگر دستگاه ساندویچ ساز در منزل ندارید می توانید داخل تابه قرار دهید و روی نان ها جسم سنگینی بگذارید و هر دو طرف نان را خوب برشته کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه