طرز تهیه کتلت خام گیاهی (وگان) مقوی و خوشمزه با جوانه گندم

دستور پخت کتلت خام گیاهی

 کتلت خام گیاهی

 

کتلت خام گیاهی یکی از کتلت های بسیار خوشمزه و ساده است. کتلت خام گیاهی برای افراد گیاه خوار یا وگان گزینه بسیار خوبی می باشد. خیلی از افراد در سرتاسر دنیا هستند که غذاهاشون به صورت خام و از سیزیجات استفاده می کنند و این طور غذا ها اصلا نیازی به پخت ندارد. رژیم خام گیاهی را می توان به قرن نوزدهم نسبت داد که امروزه این رژیم نسبت به گذشته بسیار محبوب تر و ترند تر شده است و افراد زیادی تجربه این رژیم داشتند. افرادی که خام گیاه خوار هستند معتقد هستند این رژیم به سلامت بدن آن بسیار تاثیر کذار بوده  و هرچند که بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند این گونه رژیم ها به بدن آسیب می زند. اگر شما جزء دسته افراد خام گیاه خوار هستید بهتر است بدانید باید بیشتر گیاه و سبزیجات را مصرف کنید تا بدن شما تحلیل نرود. بهتر است بدانید رژیم گیاه خواری با خام خواری متفاوت است و نمی توان از آن به عنوان رژیم لاغری استفاده کرد بلکه یک نوع سبک زندگی برای خودش می باشد. این افراد اصلا مواد غذایی را نمی پزند و با صورت خام می خورند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت خام گیاهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت خام گیاهی

  • جوانه گندم ۳۰۰ گرم
  • مغز گردو خرد شده ۱۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • روغن زیتون ۱ ق غذا خوری
  • زرشک ۳ ق غذا خوری
  • لیموترش ۱ عدد
  • دارچین و زنجبیل از هر کدام ۱/۲ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت خام گیاهی یا وگان

مرحله اول: آماده سازی

جوانه گندم را بشورید و برای ۲۴ ساعت خیس کنید و بعد آب آن را دور بریزید و بگذارید روی یک دستمال نخی برای ۲ الی ۴ روز بماند و خشک شود. زرشک را نیز کمی خیس کنید. مغز گردو را پوره و آسیاب کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

جوانه گندم را بعد از خشک شدن داخل آسیاب و یا مخلوط کن و یا ۱۲۳ بریزید و خوب میکس کنید تا له شود و بهتر است در حین میکس شدن دور گیری کنید تا همه جوانه گندم یکدست شود. هویج را پوست بگیری و رنده بزنید.

مرحله سوم: مخلوط کردت مواد

داخل یک کاسه جوانه گندم میکس شده و هویج رنده شده و ادویه ها و تمام مواد گفته شده را بریزید و با دست خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه کتلت خام گیاهی

مواد را خوب ورز دهید تا یکدست شود. از مواد به اندازه دلخواه بردارید و در دست گرد کنید و مانند کتلت به آن فرم دهید. کتلت ها را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مسنجم شوند سپس با نان وگان سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت خام گیاهی

  1. می توانید برای تزیین از زرشک و کمی شوید خشک استفاده کنید.
  2. می توانید مزه مواد را بچشید و به دلخواه مقدار لیموترش را کم و زیاد کنید.
  3. از هر ادویه های که دوست دارید می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه