طرز تهیه سالاد توپی رنگارنگ شیک و مجلسی ویژه مهمانی ها

سالاد توپی

 

یکی از سالاد های خوشمزه و بسیار راحت است که با سیب زمینی پخته شده تهیه می شود این سالاد بسیار مجلسی بوده و می توانید در کنار سینی ها مزه خود تهیه کنید. سالاد توپی را می توانید با هر موادی که دوست دارید کاور کنید. سالاد توپی جز پیش غذاها به حساب می آید. وسط سالاد توپی را می توانید با مرغ یا ژامپون پر کنید و یا می توانید فقط خیار شور بریزید. امروز در پارسی دی سالاد توپی رنگارنگ بسیار شیک و مناسب پذیرایی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۳ عدد
خیار شور۱۰۰ گرم
سس مایونز۳ ق غذا خوری
شوید و ساقه پیازچه۲ ق غذا خوری
ژامبون۱۵۰ گرم
نمک و فلفل و آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم برای رویه سالاد

لبو پخته شده و رنده شدهبه مقدار لازم
هویج رنده شدهبه مقدار لازم
ذرت آبپز شدهبه مقدار لازم
کلم بنفش ریز شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد توپی

مرحله اول : پخت سیب زمینی

سیب زمینی ها را شسته و بگذارید داخل آب تا پخته شود سپس آن را چک کنید پخته بود زیر آب سرد گرفته سپس پوستش را بکنید و بعد به کمک گوشکوب برقی یا رنده ریز پوره پوره کنید. هویج رویه سالاد را نیز نیم پز کرده و رنده ریز بزنید. لبو را نیز داخل آب بپزید سپس رنده بزنید.

مرحله دوم : تهیه مواد سالاد توپی

خیار شور ها را به صورت نگینی خیلی ریز خرد کنید و با سس مایونز و ادویه ها به سیب زمینی پوره شده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند در انتها سبزی ها را در صورت تمایل برای اضافه کردن افزوده و هم بزنید (سبزی ها را شسته و ریز خرد کنید اگر دوست نداشتید قابل حذف است) سپس سیب زمینی را در ظرف دربسته قرار داده و بعد به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم : تهیه سالاد توپی

بعد از گذشت نیم ساعت سیب زمینی ها را از یخچال خارج کنید سپس هر بار از مواد کف دست پهن کرده و ژامبون های ریز شده را در مرکز آن بگذارید و خوب گرد کنید به همین ترتیب تمام سیب زمینی را گرد کرده.

مرحله آخر

تمام مواد رویه سالاد را در کاسه های جداگانه بریزید و هر کدام از توپ های سیب زمینی را داخل مواد رویه بغلطانید به طوری که توپ ها کاملا با مواد کاور شوند سپس سالاد توپی حاضر شده را تا موقع سرو در یخچال قرار می دهیم تا مزه دار شود به همین راحتی سالاد توپی ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد توپی

  1. کلم بنفش را بعد از رنده ریز کردن داخل صافی ریخته تا آب اضافی نداشته باشید.
  2. از چغندر بجای لبو می توانید استفاده کنید.
  3. از مرغ یا هر مواد در مرکز سالاد توپی می توانید استفاده کنید.
  4. میزان مواد از رویه تقریبا ۱/۲ پیمانه کافی می باشد ولی بستگی به مقداری دارد که شما درست می کنید.
  5. هویج را نیز پس از رنده کردن در صافی بریزید تا اگر آب داشته باشد خارج شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سالاد توپی رنگارنگ شیک و مجلسی ویژه مهمانی ها
5 (100%) 4 votes