طرز تهیه زیتون گریل شده و مزه دار شده خوش طعم در ماهیتابه

طرز تهیه زیتون گریل شده

 

زیتون کبابی یا ساید دیش که امروزه در کنار بیشتر غذاها دیده می شود و بسیار پر طرفدار و در سراسر دنیا تهیه می شود شما می توانید زیتون دلخواه خود را مزه دار و کبابی کنید یا داخل تابه گریل یا سولاردم یا با فر تهیه کنید. این زیتون کبابی یک چاشنی بسیار خوشمزه در کنار دیگر غذاهای شما می باشد اگر طرفدار غذاهای مدیترانه ای هستید این زیتون کبابی را تهیه کنید و آن را طعم دار کنید و برای مهمانی خود نیز استفاده کنید اما زیتون که نقش بسیار مهمی در سفره های ما ایرانی ها دارد بخصوص در شمال کشور است و می توان گفت همگان با خواص خوب زیتون آشنایی دارند برای مثال یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و گلبول های قرمز دارد، یکی از خواص مهم زیتون سلامت گوارش است زیرا دارای فیبر می باشد و شکم را سالم نگه می دارد و بسیار خواص دیگر را دارا می باشد شما می توانید این زیتون گریل شده را به راحتی در خانه تهیه کنید و همیشه در یخچال داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه زیتون گریل شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

زیتون سبز بی هسته۲ کیلوگرم
سیر۶ حبه
سرکه سفید۳ ق غذا خوری
فلفل تند۱ عدد
گوجه خشک۱۰ برگه
رزماری۳ شاخه
نمکبه مقدار لازم
آب جوشیده سرد شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه زیتون گریل شده در تابه یا ساندویچ ساز

مرحله اول: آماده سازی زیتون

شما می توانید از هر نوع زیتون دلخواه در تهیه این زیتون کبابی استفاده کنید اگر زیتون شما بی هسته است بعد از شستن آن را داخل آبکش بریزید اگر زیتون شما هسته دارد با کمک هسته گیر زیتون آن را خارج کنید سپس بشورید.

مرحله دوم: گریل کردن زیتون در ماهیتابه

اما برای گریل کردن زیتون شما می توانید از ماهیتابه دو طرفه یا ساده گریل یا ساندویچ ساز استفاده کنید یا در فر به روی سینی فلزی قرار دهید زیتون را روی برجستگی ها تابه گریل قرار دهید و با پشت قاشق کمی فشار دهید تا خط های تابه گریل روی زیتون ایجاد شود و یا می توانید برای ۱۰ دقیقه در فر ۲۰۰ درجه قرار دهید تا کبابی شود.

مرحله سوم: تهیه زیتون کبابی

در ادامه زیتون گریل شده را از تابه خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس داخل یک شیشه تمیز بریزید و لا به لا سیر و رزماری و گوجه خشک و فلفل تند قرار دهید سپس آب جوشیده و سرکه را اضافه کنید و درب شیشه را محکم بسته و برای ۵ روز بگذارید در محیط خنک و تاریک بماند سپس مصرف کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت زیتون گریل شده

  1. زیتون گریل شده با روغن زیتون نیز تهیه می شود.
  2. افزودن فلفل تند اختیاری و قابل حذف است.
  3. رزماری تازه یا خشک فرقی ندارد و اگر در دسترس نیست حذف کنید.
  4. اگر از ساندویچ ساز استفاده می کنید زیتون ها را بعد از چیدن بر روی صفحه چند دقیقه اجازه دهید تا گریل شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه