طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه ساده و کبابی با سس قارچ ایتالیایی

طرز تهیه استیک مرغ , دستور پخت استیک مرغ , steke morgh , hsjd; lvy

یکی از انواع استیک های خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود. همانطور که مطمئنا می دانید استیک ها با گوشت یک تکه و لخم تهیه می شوند و استیک مرغ را به همین صورت طبخ می شود.

استیک مرغ از نظر ظاهری شباهت زیادی به شنیسل مرغ دارد ، البته شنیسل مرغ شبیه به غذاهای سوخاری تهیه می شود و زمان بیشتری برای تهیه آن نیاز است. استیک مرغ خیلی فوری آماده می شود و به همین دلیل به عنوان یک غذای فست فودی شناخته می شود.

با گوشت مرغ می توانید غذاهای خوشمزه ای مانند ، خورش مرغ ، کباب کوبیده مرغ ، ته چین مرغ و … بپزید. البته برای پخت این غذاهای باید زمان زیادی صرف کنید ، در صورتی که دنبال یک غذای خوشمزه و فوری با مرغ هستید توصیه ما استیک مرغ است.

راحت ترین و در عین حال در دسترس ترین روش برای پخت استیک مرغ سرخ کردن آن در تابه است ، در صورتی که می خواهید استیک رژیمی باشد از روغن یا کره برای سرخ کردن آن استفاده نکنید. البته در صورتی که گریل در منزل دارید توصیه می کنیم استیک ها را روی گریل بپزید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر استیک مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری استیک مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه استیک مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم 

سیر۲ حبه
شیر۱ پیمانه
قارچ بزرگ۴ عدد
کره۲  ق غذا خوری
آرد گندم۱ ق غذا خوری
نمک ، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه سس قارچ

برای تهیه سس قارچ ابتدا قارچ ها را به صورت ورقه ای متوسط خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و قارچ ها را با حرارت بالا کمی تفت دهید تا آب نیندازند ، پس از دو دقیقه ۱ قاشق غذاخوری کره اضافه کنید و کمی تفت دهید تا قارچ ها نرم شوند.

در مرحله بعدی قارچ ها را از تابه خارج کنید سپس سیرها را با رنده ریز رنده کنید و به تابه اضافه کنید. باقیمانده کره را به تابه اضافه کنید و سیرها را خوب تفت دهید تا نرم شوند. در ادامه آرد سفید را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

در مرحله بعدی شیر را به تابه اضافه کنید و به طور منظم هم بزنید تا شیر به جوش بیاید و سس کم کم غلیظ شود. پس از اینکه سس کمی غلیظ شد نمک ، فلفل سیاه و آویشن را اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید. در پایان قارچ ها را اضافه کنید و بگذارید سس کاملا غلیظ شود.

مواد لازم

کره۵۰ گرم
سینه مرغ کامل۲ عدد
پودر سیر۱/۲ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه استیک مرغ

برای تهیه استیک مرغ ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم و اجازه می دهیم تا در دمای محیط نرم شود و بعد اگر سینه ها استخوان داشتند آن ها را گوشت جدا می کنیم ،سپس سینه ها را روی تخته آشپزخانه می گذاریم و از عرض آن ها را با چاقو برش می زنیم

دقت کنید که قطر آن ها ۱ سانتی متر باشد چون کمتر بودن آن ها باعث از هم واشدن گوشت می شود و شما یک استیک زیبا نخواهید داشت. سینه مرغ های برش خورده را داخل پلاستیک می گذاریم،سینه ها را باید صاف صاف در پلاستیک قرار بدهیم

و با بیفتکوب روی آن ها را می کوبیم و ذکر این مورد حائز اهمیت است که جوری می زنیم که به بافت سینه مرغ ها آسیبی وارد نشود. با پشت کارد آشپزخانه هم می توانید این کار را انجام دهید ، این کار را تا جایی انجام می دهیم که گوشت ها پهن و یکدست شوند.

سپس روی سینه های مرغ نمک،فلفل سیاه و پودر سیر می پاشیم و قلمو آشپزخانه را به کره می زنیم و روی سینه ها می کشیم تا با کره کاملا آغشته شوند. اگر زمان کافی داشتیم به مدت ۱ ساعت سینه ها را در ظرف قرار می دهیم

و درب آن را می گذاریم و داخل یخچال می گذاریم.در غیر این صورت سینه ها را همان لحظه سرخ می کنیم. تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود سپس سینه ها را داخل آن می گذاریم تا گریل شوند. زمانی که یک سمت سینه ها گریل شد آن ها را به آرامی بر می گردانیم

تا طرف دیگر آن ها نیز گریل شوند. در پایان پس از اینکه استیک ها به طور کامل آماده شدند آنها را در بشقاب می گذاریم و با سس قارچ تزیین و سرو می کنیم. در کنار استیک مرغ می توانید از سبزیجات سرخ شده ، سیب زمینی سرخ کرده و پوره سیب زمینی هم استفاده کنید. نوش جان

همچنین ببینید

از
33
دیدگاه