طرز تهیه سالاد ماکارونی با کاهو و مرغ گریل شده مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کاهو

 

سالاد ماکارونی با کاهو یکی از سالاد های فوق العاده و خوشمزه می باشد که می توانید آن را با دستور پخت ما تهیه کنید و لذت ببرید. این سالاد بسیار رژیمی و کم کالری می باشد و به دلیل داشتن پروتئین موجود در آن بسیار مقوی و شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارد. سالاد ماکارانی با کاهو دارای مواد اولیه کم است و به راحتی و سریع آماده می شود. ترکیب این مواد اولیه باهم بسیار جذاب و متفاوت می باشد. می توانید این سالاد را حتی برای مهمانی های خود در کنار غذای اصلی استفاده کنید و نوش جان کنید. شما می توانید مرغ را گریل کنید و یا ریش رش کنید و در کنرا این سالاد سرو کنید. همراه با این سالاد خوشمزه یک سس مخصوص این سالاد نیز آموزش خواهیم داد. امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد ماکارونی با کاهو و مرغ را در پارسی دی به شما آموزس دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با کاهو

  • کاهو پیچ ۱ عدد
  • پاستا فرمی (شکل دلخواه) ۱/۲ بسته
  • سینه مرغ ۱ عدد بزرگ
  • پیاز قرمز ۱/۲ عدد
  • نان تست ۲ عدد

مواد لازم برای تهیه سس

  • ماست یونانی ۴ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۱ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • پودر سیر به مقدار لازم
  • سبزیجات معطر به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کاهو و مرغ

مرحله اول: اماده سازی مواد

ابتدا سینه مرغ را بشورید و آن را از استخوان جدا کنید و روی تخته برش آن ها را مکعبی برش دهید. داخل نایلون زیپدار مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه و آویشن و پیاز مزه دار کنید. مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مرغ ها مرینت شود.

مرحله دوم: پخت مواد

مرغ را با روغن زیتون داخل تابه مناسب با شعله ملایم گریل کنید. برای این کار می توانید مرغ را داخل تابه رژیمی گریل کنید. در قابلمه مناسب آب بریزید و روی شعله زیاد قرار دهید تا بجوش بیاید. مقداری نمک به آب اضافه کنید. سپس پاستا را به آب جوش اضافه کنید تا پاستا ها پخته شوند و نرم شوند. فقط نگذارید که پاستاها خیلی له شود. بعد از پخته شدن آن ها را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی کاهو

ابتدا کاهو را بشورید و به ۴ قسمت تقسیم کنید و داخل آب بگذارید تا خیس بخورد. سپس داخل آبکش بگذارید و بشورید. ۲ قسمت کاهو را بردارید و روی تخته برش کاهو ها را ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم : آماده سازی نان تست

۳ عدد نان تست را بردارید و جدا جدا آن ها را روی تخته برش قرار دهید و به صورت مکعبی برش دهید. داخل تابه مناسب مقداری کره بریزید و نان های تست را با کره تفت دهید تا طلایی و سوخاری شود. بعد از اینکه دو طرف نان ها طلایی شد آن ها را از تابه خارج کنید و داخل ظرف کنار بگذارید.

مرحله پنجم: آماده سازی سس

در ظرف مناسب ماست و روغن زیتون را همراه با ادویه و سبزیجات معطر مخلوط کنید و هم بزنید تا همه مواد باهم ترکیب شوند و مزه همه مواد به خرد هم برود. سپس آن را کنار بگذارید تا مرحله آخر اضافه کنید.

مرحله آخر: سرو سالاد

در یک کاسه گود و مناسب کاهو های خرد شده را به همراه پاستا و مرغ های گریل شده بریزید و باهم مخلوط کنید و سپس سس آماده شده را از قبل به کاسه اضافه کنید و هم بزنید و ظرف را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا طعم سس به خورد سالاد برود. سپس کاسه را از یخچال خارج کنید و نان تست های برشته شده را به سالاد اضافه کنید و سالاد آماده شده است. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه سالاد ماکارانی با کاهو مجلسی و خوشمزه

  1. می توانید از مرغ را ریش ریش کنید و یا به صورت فیله استفاده کنید.
  2. می توانید از سس مایونز در سالاد استفاده کنید.
  3. می توانید از هویج و ذرت در سالاد استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه