طرز تهیه نرگسی اسفناج با پیاز داغ خوشمزه و مجلسی با دستور آسان

طرز تهیه نرگسی اسفناج

 

یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی می باشد که به خاطر شباهت آن به گل نرگس به خاطر سبز بودن اسفناج و تخم مرغ به آن نرگسی می گویند. این غذا در مناطق مختلف کمی با تفاوت های جزئی پخته می شود مثلا در شمال با مقداری آب نارنج یا در ارومیه قروه شور اضافه می کنند. نرگسی اسفناج یک غذای مقوی و در عین حال بسیار خوشمزه و مقرون به صرفه می باشد. نرگسی اسفناج را می توانید در وعده شام و یا وعده های سبک غذایی همراه با نان میل کنید. اسفناج خواص بسیار زیادی دارد که می توان به منبع غنی از آهن، رفع سوزش سر دل، رشد مو و ناخن، کمک به درمان بی خوابی و … اشاره کرد. امروز در پارسی دی نرگسی اسفناج با پیاز داغ بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

اسفناج۲ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
سیر۴ حبه
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه نرگسی اسفناج

مرحله اول : پخت اسفناج

اسفناج را تمیز شسته تهش رو میزنیم و کمی درشت خرد میکنیم، داخل قابلمه ریخته و اجازه می دهیم و روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار می دهیم در ابتدای پخت درب قابلمه را بگذارید تا آب انداخته  و اسفناج با آب خودش پخته شود، آب اضافی لازم نیست اضافه کنید خودش آب انداخته اگر لازم بود ته استکان آب بریرید. اسفناج باید پخته و آب آن جمع شود.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز

پیاز را نگینی خرد کرده و داخل تابه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود سپس زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده سپس سیرهای رنده شده را اضافه کرده و تفت داده تا عطر سیر خارج شود کمی که تفت خورد اسفناج پخته شده را به پیاز داغ ها افزوده و هم می زنیم.

مرحله سوم : اضافه کردن تخم مرغ

اضافه کردن تخم مرغ به دو روش و بنا به ذائقه شما می باشد که ما هر دو را به شما آموزش خواهیم داد.

روش اول : ابتدا تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و هم می زنیم تا از لختگی در بیاد سپس داخل اسفناج ها ریخته و تند هم می زنیم و در انتها نمک اضافه کرده و با نان و سبزی میل کنید.

روش دوم : وقتی اسفناج با پیازها تفت خورد تخم مرغ ها را داخل اسفناج شکسته و کمی قاطی کنید و درب ظرف را بگذارید تا تخم مرغ ها پخته شوند در این روش تخم مرغ ها باید کمی عسلی باشد پس نیاز به پختن طولانی نیست سپس نرگسی اسفناج پخته شده را با نان سنگک و ماست چکیده میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نرگسی اسفناج

  1. برای اینکه ظهر نرگسی اسفناج مجلسی تر باشد کمی گردو خرد شده روی آن ریخته تزئین کنید.
  2. سعی کنید پیاز را ریز و یکدست خرد کنید.
  3. وقتی تخم مرغ ها پخته شدند زمان اضافه کردن فلفل سیاه است.
  4. سیر قابل حذف است ولی طعم بسیار خوشمزه به نرگسی اسفناج می دهد.
  5. برای چاشنی می توانید کمی آب نارنج به نرگسی اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
22
دیدگاه