طرز تهیه شکلات داغ سفید خانگی خوشمزه و حرفه ای با شیر

طرز تهیه شکلات داغ سفید

 

در واقع همان وایت چاکلت می باشد که از دسته بندی های هات چاکلت است و هیچ تفاوتی با هم ندارند فقط در رنگ شکلات مانند روز و شب می باشند یکی سفید یکی قهوه ای. برای تهیه وایت چاکلت به شکلات سفید اعلاء و با کیفیت نیاز دارید. شکلات داغ سفید در دنیا از طرفداران خود برخودار است اما شکلات سفید برعکس نام خود به هیچ عنوان شکلات نیست زیرا در ساختار شکلات از مواد جامد کاکائو استفاده نمی شود. ماجرای کشف شکلات سفید به سال ۱۹۳۶ در شرکت نستله اتفاق افتاد آنها بدنبال راهی بودند تا پودر شیر اضافی را که باقی می ماند هدر ندهند تا سرانجام شکلات سفید رنگ کشف شد. شکلات داغ سفید جزء دسته نوشیدنی های گرم می باشد که زمان زیادی برای تهیه آن لازم ندارید. شکلات داغ سفید در روزهای سرد زمستان کنار شومینه بسیار دلچسب خواهد بود و به خصوص برای کودکان که عاشق شکلات ها هستند. برای ترئین شکلات داغ سفید می توانید از انواع ترافل ها خامه زده شده یا هر چی که دوست دارید استفاده کنید فقط فراموش نکنید شکلات داغ سفید را بعد درست کردند سریع سرو کنید. امروز در پارسی دی شکلات داغ سفید با شیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر۴ لیوان
شکلات سفید خرد شده۱ لیوان
عصاره وانیل۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس
مارشمالو و خامه و ترافلبرای تزیین

طرز تهیه شکلات داغ سفید

مرحله اول : مخلوط کردن مواد

داخل یک شیرجوش کوچک شکلات ها سفید را خرد کنید و به شیر و وانیل و کمی نمک (نمک در متعادل کردن شیرینی این نوشیدنی گرم به ما کمک می کند اگر نوشیدنی ها شیرین دوست دارید قابل حذف است) بریزید.

مرحله دوم : جوشاندن مواد

شیرجوش را روی حرارت ملایم بگذارید و مرتبا هم بزنید تا شکلات کاملا در شیر حل شود و شیر داغ شود این کار را ادامه دهید تا شکلات ذوب شود و مخلوط نرم و یکدستی بدست بیاد.

مرحله سوم : تهیه شکلات داغ سفید

وقتی شکلات ذوب شدن شکلات داغ سفید را بلافاصله در لیوان ها ریخته و روی آن را با خامه و مقداری ترافل رنگی تزئین کنید و داغ داغ نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه شکلات داغ سفید

  1. برای عصاره وانیل می توانید هم از وانیل پودری و هم مایع استفاده کنید.
  2. می توانید شکلات داغ سفید در طعم نعناعی تهیه کنید برای این کار باید ابتدا ۱/۴ ق چای خوری عصاره نعنا را جایگزین وانیل کنید تا یک شکلات داغ سفید نعناعی داشته باشید.
  3. می توانید کمی پودر دارچین یا چوب دارچین به همراه وانیل اضافه کنید تا طعم بی نظیری به خود بگیرد.
  4. این نوشیدنی اصلا آلرژی ایجاد نمی کند.
  5. می توانید شکلات را در ماکروفر ذوب کنید و شیر را نیز گرم کنید سپس با هم مواد را مخلوط کنید.
  6. می توانید به جای شیر از خامه پر چرب استفاده کنید و یا نصف خامه و نصف شیر بریزید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه

  • سپهر ۲ سال پیش

    من امروز تو یه کافه خوردم خیلی خوشمزه بود حتما امتحان کنید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش‌ جان

      پاسخ