طرز تهیه بورک اسفناج زعفرانی اصل خوشمزه و مجلسی ترکیه ای

طرز تهیه بورک اسفناج , دستور پخت بورک اسفناج و سیب زمینی ترکیه ای , xvc jidi f,v; hstkh[

 

یکی از غذاهای خوشمزه و نوین در جهان است که مانند انواع بورک ها اصالتش متعلق به کشور ترکیه می باشد. بورک ها از نظر ظاهری شباهت زیادی به سمبوسه های لقمه ای دارند. بورک اسفناج را می توانید به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر بورک اسفناج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری بورک اسفناج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ترکیه ای بورک اسفناج با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

سیر۲ حبه
شیر۱/۲ پیمانه
پیاز بزرگ۱ عدد
اسفناج۴۰۰ گرم
خمیر یوفکابه مقدار لازم
پنیر موزارلابه مقدار لازم
پنیر خامه ای۲ قاشق غذاخوری
کنجد و روغن مایعبه اندازه کافی
زعفران دم کرده۱ قاشق غذا خوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه بورک اسفناج

برای تهیه بورک اسفناج و پنیر ابتدا اسفناج ها را پاک می کنیم و می شوییم و در قابلمه ای قرار می دهیم و چند لیوان آب و کمی نمک روی اسفناج ها می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا اسفناج ها بپزند.

۵ الی ۷ دقیقه از زمانی که آب داخل اسفناج به جوش بیاید برای پختن اسفناج ها کافی است. تا پخت اسفناج ها باقی مراحل را انجام می دهیم.پیاز و سیر را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم

و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود و پیاز و سیر را در روغن تفت می دهیم تا نرم و سبک شوند و بعد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه روی پیاز و سیر می پاشیم و حرارت را کم می کنیم و صبر می کنیم تا کمی طلایی شوند.

اسفناج پخته شده را آبکش می ریزیم و می گذاریم تا آب آن خارج شود و بعد به پیاز و سیرداغ داخل تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مواد مخلوط شوند و بعد پنیر خامه ای اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا ذوب شود.

سپس پنیر موزارلا و کمی نمک نیز به مواد بورک اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا منسجم شوند و تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.

پس از آماده کردن مواد بورک ، زمان آماده کردن سس روی خمیر یوفکاست. شیر را در در کاسه ای می ریزیم و زعفران دم کرده و کمی روغن مایع به آن می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم.خمیر یوفکا را روی تخته آشپزخانه یا هر سطح صاف دیگری پهن می کنیم

و (مخلوط سس،شیر روغن و زعفران)قلمو را در سس می زنیم و روی خمیر می کشیم تا نرم شود و بعد کمی از مایه بورک اسفناج داخل خمیر می ریزیم و روی آن پنیر موزرلا می ریزیم و مانند رولت آن را می پیچیم و مجددا از سس با قلمو روی بورک ها می کشیم

و کمی کنجد روی بورک ها می ریزیم کف ظرف پیرکس را با قلمو چرب می کنیم و بورک ها را در ظرف می چینیم و در فر قرار می دهیم تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعد آماده شوند. بورک های آماده شده را در ظرف می چینیم و با سس مورد نظر نوش جان کنید.

از
29
دیدگاه