طرز تهیه پیاز داغ مجلسی طلایی ترد و چیپسی برای فریزر

دستور تهیه پیاز داغ

طرز تهیه پیاز داغ

 

پیاز داغ یکی از پر کاربرد ترین آیتم ها در آشپزی ایرانی می باشد که شاید در نگاه اول همه ما بلد باشیم اما برای داشتن یک پیاز داغ مجلسی و ترد باید یک سری نکات را حتما رعایت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید شما می توانید در تابستان پیاز را تهیه کنید و سرخ کنید و در فریزر نگهداری کنید اما کاربرد پیاز داغ برای تزئین آش رشته یا کشک بادمجان و یا انواع غذا ها می باشد. شما می توانید پیاز داغ را در سولاردم نیز تهیه کنید. برای تهیه پیاز داغ بهتر است از پیاز سفید استفاده کنید زیرا برای سرخ کردن بسیار مناسب است. شما به دلخواه می توانید پیاز داغ نگینی یا خلالی تهیه کنید و این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیاز داغ مجلسی و چیپسی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ

  • پیاز ۲ کیلو گرم
  • زعفران یا زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه پیاز داغ ترد و مجلسی

مرحله اول : آماده سازی پیاز

ابتدا باید پیاز ها را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید می توانید برای تهیه پیاز داغ از رنده های آلمانی یا رنده های غذاساز استفاده کنید اگر این ها در دسترس نبود با چاقو به صورت یکدست خرد کنید این خرد کردن در نتیجه نهایی و سرخ شدن پیاز داغ بسیار موثر است نه باید خیلی نازک نه خیلی ضخیم خرد شود.

مرحله دوم : جوشاندن پیاز داغ

داخل یک قابلمه آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد وقتی به جوش آمد کمی نمک داخل آب ریخته و وقتی شروع به قل زدن کردن پیاز داغ را بمدت ۱۰ دقیقه داخل آب جوش بگذارید این کار باعث می شود شما پیاز داغ عسلی داشته باشید.

مرحله سوم : سرخ کردن پیاز داغ

پیاز ها را آبکش کنید و روی دستمال نخی قرار دهید تا خشک شود سپس داخل یک تابه با عمق مناسب روغن ریخته به طوری که زمانی که پیاز داغ را اضافه می کنیم باید آنها کاملا شناور باشند. داخل روغن مقداری زردچوبه ریخته و یا می توانید به پیاز داغ ها کمی زعفران بزنید سپس داخل روغن داغ ریخته و مدام هم بزنید تا پیازها سرخ شوند اصلا نباید به حال خودش رها کنید زیرا زود می سوزد.

مرحله چهارم : تهیه پیاز داغ ترد و چیپسی

وقتی رنگ پیاز ها کمی تغییر کرد مدام هم بزنید و دقت کنید وقتی از روی حرارت بردارید رنگ پیاز داغ کمی تیره تر می شود پس بیش از اندازه سرخ نکنید سپس داخل آبکش ریخته و با پشت کفگیر خوب فشار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود بعد از سرد شدن پیاز داغ را بسته بندی کنید و داخل فریزر نگهداری کنید.

مرحله پنحم : تهیه پیاز داغ با سولاردم

برای زمانی که عجله دارید کافی است پیاز ها را بعد از سرخ کردن داخل سینی مخصوص سولار ریخته و کمی روی آن روغن بریزید سپس روی سه پایه کوتاه قرار دهید و روی حالت ماکروفر ۸ الی ۱۰ دقیقه زمان دهید تا سرخ شود در این حین دو بار چک کنید تا نسوزد یا می توانید از برنامه های پرشین کوک استفاده کنید و دکمه تهیه پیاز داغ را بزنید تا به طور اتوماتیک پخته شود.

نکات کلیدی در تهیه پیاز داغ

  1. به دلخواه می توانید به پیاز داغ نمک بزنید.
  2. افزودن زردچوبه یا زعفران باعث خوش رنگ شدن پیاز داغ می شود.
  3. تابه ای که برای تهیه پیاز داغ استفاده می کنید بسیار مهم است باید جنس گرانیت یا چدن باشد.
  4. روغنی که برای سرخ کردن انتخاب می کنید باید مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد.
  5. پیاز داغ ها را روی هم نریزید و سعی کنید در چند نوبت آنها را سرخ کنید.
  6. برای جلوگیری از خام ماندن بعضی از پیاز ها باید مدام هم بزنید تا همه جای پیاز داغ یکنواخت هم بخورد.

همچنین ببینید 

از
46
دیدگاه