طرز تهیه رولت موزی یخچالی شیک و مجلسی بدون فر با بیسکویت

طرز تهیه رولت موزی

 

یکی از انواع شیرینی های بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که درست کردن آن بسیار راحت و آسان است و یک پیشنهاد ویژه برای مهمانی های و دورهمی های شما می باشد. رولت موزی را می توانید داخل خانه و با مواد اولیه کم تهیه کنید. این دسر بافت بسیار نرم و خوشمزه ای دارد که برای پذیرایی بسیار مناسب است. همانطور که از اسم این رولت مشخص است از ترکیب موز و بیسکوییت تهیه می شود و می توانید بین رول ها از مغزیجات دلخواه داخل رول استفاده کنید. دستوری که در اختیار شما قرار دادیم رولت موزی بدون احتیاج به فر و قالب است و می توانید خیلی راحت تهیه کنید. حتی برای کسانی که خامه دوست ندارند این رول موزی بسیار مناسب می باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه رولت موزی را در پارسی دی آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گردو۴ عدد
موز۳ عدد متوسط
شکلات چیپسی۱/۳ پیمانه
پودر نارگیل۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
شکلات تخته ای کاکائویی۱۰۰ گرم
بیسکوییت پتی بور شکلاتی۱ بسته

طرز تهیه رولت موزی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا بیسکوییت پتی بور را داخل ظرف خودش با وردنه یا گوشت کوب به آرامی ضربه بزنید تا بیسکوییت ها داخل بسته بندی خود پودر شود. یا می توانید بیسکوییت ها را با دست خرد کنید و داخل غذا ساز یا میکسر پودر کنید. موزها را پوست بگیرید و داخل ظرفی با کمک چنگال آن ها را له کنید. گردو ها را بشکنید و با دست یا چاقو تیز خرد کنید. کتری را روی حرارت زیاد روشن کنید و اجازه دهید آب جوشیده شود. سپس در کاسه ای مناسب شکلات را خرد کنید و روی بخار کتری به روش بنماری ذوب کنید.

مرحله دوم: ترکیب مواد

در ظرف مناسب ۲ عدد از موز های کاملا له شده را به همراه بیسکوییت های پودر شده باهم مخلوط کنید و با همزن دستی هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. سپس پودر نارگیل و پودر کاکائو را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. دستکش یکبار مصرف دست کنید و مواد را با دست خوب ورز دهید تا منسجم شود.

مرحله سوم: آماده سازی رول بدون قالب

یک عدد نایلون را روی سطح کار پهن کنید و مواد را با کمک قاشق روی نایلون بریزید و با پشت قاشق سطح مواد را صاف کنید. بعد از صاف کردن مواد روی مواد را گردو های خرد شده و  شکلات های چیپسی و موز خرد شده پر کنید و مواد را با نایلون بپیچید و رول کنید و به مدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد این مدت رولت را از یخچال خارج کنید و با کمک یک چاقوی تیز به فاصله ۷ سانت برش دهید.

مرحله آخر: سرو رولت موزی

بعد از اینکه رولت ها را برش دادید قسمت روی آن ها به دلخواه شکلات تخته ای ذوب شده بریزید و با ترافل های رنگی یا شکلاتی تزیین کنید و روی هر رول برش خورده یک موز قرار دهید. به همین راحتی رول موزی ما آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی برای تهیه رولت موزی

  1. هر چقدر ترکیب رول داخل یخچال بیشتر بماند خوشمزه تر می شود و بافت شبیه کیک می گیرد.
  2. می توانید در بین رول ها از خلال پسته یا بادام یا ترافل های رنگی استفاده کنید.
  3. می توانید به دلخواه داخل رول موزی کمی خامه قنادی زده شده نیز بزنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه رولت موزی یخچالی شیک و مجلسی بدون فر با بیسکویت
5 (100%) 4 votes