طرز تهیه کوکو رشته ای سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با پنیر

کوکو رشته ای , کوکوی رشته ای , کالری کوکو رشته ای , طرز تهیه کوکو رشته ای

 

یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که شباهت زیادی به کوکوی سیب زمینی دارد. به دلیل اینکه در این کوکو سیب زمینی به صورت رشته های نازک و باریک شکل داده می شود این کوکو با این نام کوکوی رشته ای معروف شده است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو رشته ای تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو رشته ای تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه کوکو رشته ای با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
آرد سفیدبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم
سیب زمینی بزرگ۲ عدد
پنیر پیتزای رنده شده۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

در صورتی که می خواهید کوکوی شما مجلسی تر به نظر بیاید و ظاهر بهتری داشته باشد می توانید مقداری سبزی معطر مثل جعفری و گشنیز تازه یا خشک شده هم به مایه کوکو اضافه کنید.

طرز تهیه کوکو رشته ای

ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و به رشته کن و یا رنده درشت می کنیم و کنار می گذاریم و تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و بعد در کاسه ای می ریزیم و روی آن نمک،فلفل سیاه می پاشیم

و یک چهارم لیوان آب می ریزیم و هم می زنیم و آرد را کم کم می افزاییم و هم می زنیم تا گلوله نشود. توجه داشته باشید که باید مقداری آرد اضافه کنید که مایه کوکو سفت نشود و کمی شل باشد. در ادامه پنیر پیتزا رنده شده را اضافه می کنیم

و در آخر سیب زمینی ها را می افزاییم به مایه و خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا منسجم شوند. تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا با حرارت کم داغ شود و بعد از مایه کمی بر می داریم

و در روغن می ریزیم و با کف قاشق سریعا به آن شکل مورد نظرمان را می دهیم.می توانید فقط تخت کنید خودش در موقع سرخ شدن شکل دایره می گیرد. پس از سرخ شدن بر می گردانیم کوکو ها را تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

کوکو های رشته ای آماده شده را در ظرف می گذاریم و با گوجه فرنگی و خیارشور یا سس کچاپ تزئین می کنیم و با نان تازه نوش جان کنید.

تصویر از marmar.banoo77

همچنین ببینید

کوکو ماکارونیکوکو مرغکوکو قارچکوکو ذرت

طرز تهیه کوکو رشته ای سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با پنیر
4.1 (81.05%) 19 votes