طرز تهیه کوبیده مرغ ترش خوشمزه و لذیذ با رب انار و گردو مرحله به مرحله

دستور پخت کوبیده مرغ ترش

طرز تهیه کوبیده مرغ ترش

 

کوبیده مرغ ترش یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه کوبیده مرغ می باشد که با سس مخصوص گردو و رب انار تهیه می شود و شما می توانید این کوبیده خوشمزه را در خانه تهیه کنید. کوبیده مرغ ترش را می توانید به همراه پلو زعفرانی و برنج تهیه کنید و یک غذای مجلسی خوشمزه و راحت و جدید در خانه تهیه کنید اگر در شمال کشور هستید می توانید از سبزی های معطر محلی نیز استفاده کنید و این کوبیده را تهیه کنید. بهتر است یک بار این غذای ساده را با سینه و ران مرغ تهیه کنید تا مهمان همیشگی شما شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوبیده مرغ ترش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوبیده مرغ ترش

  • سینه و ران مرغ ۵۰۰ گرم
  • پیاز درشت ۲ عدد
  • گردو ۶ عدد
  • رب انار ۳ الی ۴  ق غذا خوری
  • آب جوش ۱ پیمانه
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پول بیبر، پودر زنجبیل به مقدار لازم

طرز تهیه کوبیده مرغ ترش خوشمزه و ساده با رب انار و گردو

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید سینه و ران مرغ را بدون استخوان کنید و بعد از چرخ گوشت رد کنید و یا از ۱۲۳ و غذاساز برای میکس کردن و چرخ کردن استفاده کنید و اگر هیچکدام را نداشتید با چاقو به صورت ریز خرد کنید. یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه مرغ و ادویه ها مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا مواد مسنجم شود.

مرحله دوم: سرخ کردن کوبیده مرغ ترش

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد مواد را داخل تابه پهن کنید و با کمک یک کفگیر مواد را برش بزنید و درب قابلمه را قرار دهید و صبر کنید تا کوبیده مرغ پخته شود و بعد برگردانید طرف دیگر نیز سرخ کنید و به دلخواه می توانید روی کوبیده کمی زعفران نیز بریزید.

مرحله سوم: تهیه سس

برای تهیه سس باید گردو ها را پوست بگیرید و و با کمک چاقو کمی خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه و فلفل سیاه کمی تفت دهید تا نرم و سبک شود و بعد گردو ها را اضافه کنید و تقت دهید و تا بوی خامی گردو ها گرفته شود و بعد رب انار و آب جوش را اضافه کنید و صبر کنید تا سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: پخت کوبیده مرغ ترش

زمانی که سس غلیظ شد باید روی کوبیده های مرغ بریزید و برای ۴۰ دقیقه زمان دهید تا مزه ها به خورد کوبیده برود و سس حسابی غلیظ شود و به همراه کته زعفرانی میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوبیده مرغ ترش خوشمزه و راحت

  1. باید بگذارید تا سس به خورد کوبیده برود و حسابی غلیظ شود و مابقی سس را می توانید داخل کاسه بریزید در کنار غذا سرو کنید.
  2. حتما از مخلوط ران و سینه استفاده کنید تا کوبیده شما چربی داشته باشید.
  3. می توانید کمی شکر به سس اضافه کنید و این بستگی به ذائقه شما دارد.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه