طرز تهیه تاس کباب ساده خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه تاس کباب ساده , دستور پخت تاس کباب با مرغ , tas kabab , jhs ;fhf

 

یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که در میان ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این غذای خوشمزه شباهت هایی به کباب دیگی دارد ولی مواد آن کمی متفاوت است ، تاس کباب با گوشت ، پیاز ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی و .. تهیه می شود.تهیه تاس کباب از زمان قاجار آمده است آنها با گوشت آهو یا قوچ و بز این غذا را تهیه می کردند و یک خوراک بی نهایت خوشمزه است در بیشترها شهرها باتوجه به ذائقه و سلیقه مختلف ممکن است مواد کم و زیاد شوند مه ما تصمیم گرفتیم بهترین رسپی را برای شما جمع آوری کنیم تا یک تاس کباب فوق العاده تهیه کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر تاس کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری تاس کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی تاس کباب با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

پیاز۲ عدد
هویج۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
آلو خورشتی۱۰ عدد
به۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
گوشت خورشتی یا چرخ کرده۲۰۰ گرم
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه تاس کباب با گوشت و به

مرحله اول:تفت دادن پیاز و گوشت

ابتدا پیاز ها را پوست می گیریم سپس می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم ، در ادامه در یک تابه مناسب روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس پیازهای خرد شده را داخل تابه تفت می دهیم تا نرم شوند آنگاه گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و کمی سرخ شود.

مرحله دوم: پخت گوشت

بجای گوشت چرخ کرده می توانید از گوشت خورشتی به اندازه مکعب های متوسط خرد کنید و با پیاز تفت دهید.پس از سرخ شدن گوشت ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا آب بجوش بیاید و آن وقت حرارت را متوسط می کنیم تا زودتر مغز پخت شود. گوشت پخته شده باید آب بسیار کمی داشته باشد چون تبخیر شده است.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و به صورت حلقه حلقه برش می دهیم و روی گوشت مرتب می چینیم،سپس هویج را تمیز می کنیم و حلقه ای برش می دهیم و روی سیب زمینی ها می چینیم و در آخر به خرد شده و را به همراه گوجه فرنگی ها را نیز می شوییم و دایره دایره خرد می کنیم و روی مواد می چینیم.

مرحله چهارم: پخت تاس کباب

و روی مواد می چینیم و نمک،فلفل سیاه و زردچوبه روی مواد می پاشیم و نصف لیوان آب روی تاس کباب می ریزیم و درب تابه را می گذاریم.ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم تا به مدت تقریبا ۲ ساعت بپزد در ۳۰ دقیقه انتهای آلو بخارا خیس خورد را نیز اضافه کنید و صبر کنید تا تا خوراک جا افتاده شود. تاس کباب آماده شده است می توانید آن را قبل از اینکه آب دیگر نداشته باشد از روی حرارت بر دارید و یا اگر تمایل دارید کمی آب داشته باشد زود تر زیر حرارت را خاموش کنید تا آب غذا تبخیر نشده باشد. این غذای اصیل و مقوی ایرانی را می توانید با نان یا پلو سرو کنید. نوش جان

نکات پخت تاس کباب

تاس کباب با مرغ

تاس کباب به طور متداول با گوشت قرمز تهیه می شود ولی اگر شما به هر دلیل نمی خواهید از گوشت قرمز استفاده کنید می توانید این غذا را با مرغ طبخ کنید. برای این منظور کافیست گوشت قرمز را از مواد لازم حذف کرده و دو برابر آن گوشت مرغ اضافه کنید.

فوت و فن های دستور پخت تاس کباب 

  1. خرد کردن مواد در تهیه تاس کباب بسیار مهم هستند زیرا باید در یک ضخامت برش داده شود تا در طول پخت یکی له و دیگر خام نماند.
  2. اگر از گوشت خورشتی استفاده می کنید بهتر است برش گوشت ها کمی نازک باشد تا زودتر پخته شوند.
  3. افزودن به اختیاری می باشد و می توانید به دلخواه از بادمجان نیز استفاده کنید.
  4. بهتر است برای خوشمزه تر شدن تاس کباب در انتهای پخت کمی آبلیموترش یا آبغوره یا شکر اضافه کنید.
  5. می توانید تاس کباب را در فر یا برای سرعت در کار در زودپز تهیه کنید.
  6. به دلخواه از پودر سیر یا سیر له شده در این تهیه این خوراک استفاده کنید.
  7. گوشت فیله گوساله بهترین گوشت برای تاس کباب است.
  8. می توانید از ابتدا گوشت را نپزید و گوشت پیاز را در لایه اول قرار دهید و بگذارید تا پخته شود.
  9. به دلخواه می توانید از گوشت بوقلمون یا شتر مرغ نیز استفاده کنید.
  10. می توانید به جای رب از پوره گوجه فرنگی استفاه کنید.
  11. برای لعاب بیشتر از پودر گوجه فرنگی یا نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

کباب ترکیکباب تابه ایکباب حسینیگمج کباب

طرز تهیه تاس کباب ساده خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ
3.4 (68.05%) 77 votes