طرز تهیه ناگت میگو خانگی خوشمزه و مجلسی به صورت سوخاری

طرز تهیه ناگت میگو خانگی , دستور پخت ناگت میگو خوشمزه , naget meygoo , kh'j ld',

 

یکی از انواع غذاهای حاضری و بسیار خوشمزه است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود میگو برای بدن نیز بسیار مفید است. کسانی که میگو را به خاطر ظاهرش نمی خورند می توانند از این غذای خوشمزه استفاده کنند.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ناگت میگو تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ناگت میگو تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ناگت میگو با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

سیر۲ حبه
تخم مرغ۱ عدد
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
آرد سوخاری۱.۵ پیمانه
میگو پاک کرده۳۰۰ گرم
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
زنجبیل تازه ، پودر گشنیز و زیرهبه مقدار لازم

طرز تهیه ناگت میگو

ابتدا پوست سیرها را می گیریم و می شوییم و داخل مخلوط کن می ریزیم و میگو و زنجفیل پوست گرفته شده را نیز به سیر اضافه کرده و همگی را میکس می کنیم(می توانید از چرخ گوشت یا غذا ساز نیز استفاده کنید و یا حتی آنها را ساطوری کنید)

و پودر گشنیز ، زیره و نمک،فلفل را روی مواد میکس شده می ریزیم و مخلوط می کنیم تا ادویه ها کاملا به خورد مایه برود و مایه ناگت را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و هم میزنیم و روی مایه می ریزیم

و نصف لیوان از آرد سوخاری را کم کم اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم تا کاملا مایه یکدستی داشته باشیم. در مرحله بعد روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و آنرا به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه ناگت در یخچال استراحت کند.

پس از گذشت این زمان مایه را از یخچال خارج می کنیم و در قابلمه کوچک با عمق زیاد روغن سرخ کردنی می ریزیم. به میزانی روغن می ریزیم که ناگت ها در آن شناور باشند و روی حرارت کم صبر می کنیم تا آرام داغ شود (این کار باعث مغز پخت شدن ناگت ها می شود)

تا روغن داغ شود ناگت ها را آماده می کنیم مقداری تقریبا به اندازه یک فلافل بر می داریم از مایه ناگت و با کف دست ها گرد می کنیم و سپس تخت می کنیم و مقداری پنیر پیتزا وسط آن می ریزیم و ناگت را جمع می کنیم تا به صورت یک توپ شود.

(به هر مدلی که تمایل داشته باشید می توانید ناگت ها را آماده کنید) ۱ لیوان آرد سوخاری باقی مانده را در کاسه ای می ریزیم و قلمو آشپزخانه را داخل کمی روغن مایه می زنیم و به صورت سطحی روی ناگت ها می کشیم

سپس در آرد می غلتانیم و در روغن داغ شده می اندازیم تا سرخ شوند تا آخر این کار را انجام می دهیم تا ناگت ها همگی سرخ شوند. ناگت های سرخ شده را در ظرف می چینیم و با سس کچاب سرو می کنیم. نوش جان

طرز تهیه ناگت میگو خانگی خوشمزه و مجلسی به صورت سوخاری
3.8 (76.3%) 27 votes