طرز تهیه میگو پلو با رب انار و سبزی پلویی مجلسی و لذیذ گام به گام

طرز تهیه میگو پلو با رب انار

 

این پلو یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک پلو خوشمزه و سنتی می باشد. شما می توانید از انواع سایز های میگو برای تهیه میگو پلو با رب انار استفاده کنید و به دلخواه آن را داخل پلو قرار دهید و یا می توانید با زعفران سرخ کنید و موقع سرو روی پلو بگذارید. این غذا به قدری خوشمزه و لذیذ است که می توانید برای مهمانی ها و مجالس خود نیز استفاده کنید. میگو پلو با رب انار طعم ملس و بسیار خوبی دارد و گزینه خوبی برای شام عید و یا چهارشنبه سوری نیز می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه میگو پلو با رب انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

میگوی پلویی۴۰۰ گرم(میگوهای سایز کوچک)
برنج۴ پیمانه
پیاز۱ عدد
سبزی پلویی۱ پیمانه
سیر ۲ حبه
رب انار۱ ق چای خوری
زعفران غلیظ دمکرده۳ ق غذا خوری
روغن مخصوص سرخ کردنی۱ ق غذاد خوری
کره۲۰ گرم
دارچین۱ ق چای خوری
نمک،فلفل،تخم گشنیز ساییدهبه مقدار لازم

طرز تهیه میگو پلو با رب انار

مرحله اول: تفت دادن میگو

روغن را داخل تابه ریخته تا داغ شود و پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد شده را تفت داده تا سبک و طلایی شود و سیر رنده شده را افزوده و هم زمان میگو را افزوده و بلافاصله یک قاشق زعفران روی میگوها ریخته و نمک و فلفل و تخم گشنیز ساییده را افزوده و با حرارت بالا به مدت ۲ دقیقه تفت دهید.

مرحله دوم: افزودن سبزی پلویی

در ادامه باید سبزی پلویی را که از قبل شسته و ساطوری کردید به همراه رب انار ۲ دقیقه بعد از تفت خوردن مواد بالا اضافه کنید و زمان دهید تا مواد یکدست شود و دقت کنید نباید بیشتر از ۵ دقیقه میگو تفت بخورد وگرنه لاستیکی و سفت می شود.

مرحله سوم: آبکش کردن برنج

برنج را شسته و با مقدار آب مورد نیاز به همراه نمک و دو قاشق زعفران روی حرارت قرار دهید تا به مرحله ی دم برسد. اگر از روش آبکشی کردن استفاده می کنید ،برنج تان را در آب جوش پخته و سپس آبکشی نمایید و حالا ته دیگ موردنظر را در قابلمه ی چرب شده قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت میگو پلو با رب انار

حالا باید دو یک لایه برنج و یک لایه میگو و کمی دارچین و زعفران و دوباره یک لایه برنج و لابلا تا تمام شدن مواد و سپس دم بگذارید و هنگام سرو ،کره را گرم کرده و روی برنج ریخته و سپس داخل ظرف سرو کشیده و نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت میگو پلو با رب انار

  1. حتما برای تفت دادن میگو زمان بگیرید و نباید بیشتر از ۷ دقیقه طول بکشد.
  2. افزودن دارچین برای گرفتن سردی میگو اضافه شده است.
  3. نیازی نیست میگو را از قبل طعم دار کنید.
  4. می توانید از هر نوع سایزی که دوست دارید برای تهیه میگو استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه