طرز تهیه سالاد یونانی اصل مخصوص و خوشمزه با پنیر فتا و زیتون

طرز تهیه سالاد یونانی , دستور سالاد یونانی اصل , سالاد یونانی رژیمی , shghn d khkd

 

یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که اصلت آن همانطور که از نامش مشخص است متعلق به کشور یونان می باشد. این سالاد خوشمزه و متفاوت از نظر ظاهری شباهت هایی هم به سالاد شیرازی ما ایرانی ها دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد یونانی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد یونانی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. در ادامه با این آموزش آشپزی ساده با وبسایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

پیاز قرمز۱ عدد
پنیر فتا۲۰۰ گرم
زیتون سیاه۸ عدد
خیار سالادی۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی سفت۴ عدد
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
نمک ، سرکه بالزامیک و آبلیموبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد یونانی

برای تهیه سالاد یونانی خوشمزه ابتدا خیار ها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه حلقه خرد می کنیم می توانیم اگر احساس کردیم کمی حلقه ها بزرگ هستند خیار ها را ابتدا از وسط نصف کنیم و بعد برش بدهیم که شبیه نیم دایره می شوند.

خیارهای خرد شده را در ظرف سالاد می ریزیم و گوجه فرنگی ها را تمیز می شوییم و به صورت مربع های درشت خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم و بعد پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و حلقه حلقه باریک خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

فلفل دلمه ای را نیز می شوییم و ریز ریز خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم(اگر از فلفل دلمه ای با رنگ نارنجی یا زرد استفاده کنید سالاد زیباتری خواهید داشت)هسته های زیتون سیاه را بیرون می آوریم و آن ها را نصف می کنیم

و به همراه روغن زیتون و آبلیمو ،سرکه و کمی نمک به مواد می افزاییم و مواد سالاد را با هم خوب مخلوط می کنیم و پنیر فتا را به صورت مربع های کوچک برش می دهیم و به مواد اضافه می کنیم و مواد را مجددا زیر و رو می کنیم تا مواد به خورد هم بروند

و روی ظرف را سلفون می کشیم و ۱ الی ۲ ساعت ظرف را داخل یخچال قرار می دهیم و سپس بیرون می آوریم و سرو می کنیم نوش جان. اصل این سالاد با این مواد اس اما اگر تمایل داشتید می توانید برای عطر بهتر سالاد کمی سبزی جعفری و شوید نیز خرد کنید و به آن اضافه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سالاد یونانی اصل مخصوص و خوشمزه با پنیر فتا و زیتون
3.5 (70.77%) 13 votes