طرز تهیه سالاد کیسیر ترکیه خوشمزه با بلغور گندم و سس مخصوص

طرز تهیه سالاد کیسیر

یکی از سالادهای بسیار خوشمزه برای کشور ترکیه می باشد و در این کشور بسیار محبوب است و با ذائقه ما ایرانی ها نیز بسیار جور است. این سالاد برای یک وعده غذایی سبک و رژیمی بسیار مناسب است و همچنین برای تنوع در غذاها نیز بسیار مناسب است ماده اصلی استفاده شده در این سالاد بلغور گندم است که برای بدن بسیار مفید است. یکی از اجزای اصلی غذاهای ترکی بلغور می باشد زیرا در تهیه کوفته ها و دلمه ها نیز کاربرد دارد برای تهیه این سالاد باید از بلغور دانه ریز گندم استفاده کنید سس این سالاد فوق العاده می باشد و یک میان وعده جذاب را می توانید با تهیه این سالاد داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد کیسیر با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بلغور دانه ریز گندم۱ پیمانه
خیار۱ عدد
پیازچه۱/۴ پیمانه
جعفری ساطوری۱/۴ پیمانه
کاهو۱.۵ پیمانه
سس انار۳ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
رب فلفل۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۱/۲ پیمانه
سیر۲ حبه
آبلیمو تازه۲  ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کیسیر

1مرحله اول: آماده سازی بلغور

ابتدا بلغور را داخل یک کاسه ریخته و مقداری نمک روی بلغور بریزید و هم بزنید حالا ۱.۵ الی ۲ پیمانه آبجوش روی آن بریزید و هم بزنید. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و برای ۱۵ دقیقه کاسه را کنار گذاشته تا بلغور دم بکشد.

2مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه داخل یک تابه روغن زیتون ریخته تا داغ شود سپس پیاز را نگینی ریز خرد کنید و با روغن زیتون تفت دهید تا سبک و طلایی شود در ادامه سیرها را پوست بگیرید و رنده یا پوره کنید سپس به همراه پیاز و کمی فلفل سیاه تفت دهید.

3مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه رب فلفل و رب گوجه فرنگی را به مواد فوق اضافه کنید و رب ها را خوب تفت دهید تا بوی خامی رب ها از بین برود و خوش رنگ شود در ادامه کاهو را نیز خرد کنید و جعفری را ساطوری کنید پیازچه را نیز شسته و خرد کنید.

4مرحله چهارم: تهیه سالاد کیسیر

حالا سلفون را از روی بلغور برداشته و به ترتیب پیازچه و کاهو و خیار و ربی که آماده کردیم را به همراه سس انار و آب لیموترش تازه ریخته و همه مواد را هم بزنید به همین راحتی سالاد خوشمزه ما آماده شده نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت سالاد کیسیر ترکیه

  1. بسته به ذائقه خود می توانید خیارشور یا گوجه فرنگی خرد شده را نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید
  2. رب فلفل را می توانید از مارکت ها تهیه کنید و اگر پیدا نکردید از سس گلوریا یا فلفل چیلی استفاده کنید.
  3. این سالاد را به همراه آب لیموترش تازه سرو و تزئین استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه