طرز تهیه کیک ساده با تکه های شکلات بی نهایت خوشمزه و ساده + فیلم

دستور پخت کیک ساده با تکه های شکلات

طرز تهیه کیک ساده با تکه های شکلات

 

کیک ساده با تکه های شکلات یکی از کیک های بسیار ساده است که می توانید با تکه های شکلاتی تهیه می شود. شما می توانید از شکلات تخته ای خرد شده یا شکلات چیپسی تهیه می شود. کیک های ساده یکی از کیک های بسیار پر طرفدار است که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید از انواع قالب های گرد یا لوف یا میان تهی استفاده کنید. کیک ساده با تکه های شکلات را می توانید به صورت ساده یا با گاناش فرم گرفته و یا خامه قنادی زده شده تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک ساده با تکه های شکلات را به همراه یک ویدیو آموزشی به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده با تکه های شکلات با فر و بدون فر

  • آرد ۴۵۰ گرم
  • شکر ۲۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • کره ۸۰ الی ۹۰ گرم
  • بیکنیگ پودر ۲ ق چای خوری
  • نمک ۱/۳ ق چای خوری
  • شیر ۱۵۰ میلی لیتر
  • روغن مایع ۷۰ گرم
  • شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
  • طرز تهیه کیک ساده با تکه های شکلات خیلی خوشمزه

    مرحله اول: آماده سازی مواد

    ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس به کمک ترازو همه مواد را اندازه گیری کنید. آرد را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. سپس فر را با دمای ۱۸۰درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

    مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

    در ادامه کره و شکر را داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و پوک شود. بهتر است در هم زدن دور تا دور کاسه را دورگیری کنید تا همه کره هم بخورد و بوی خامی آن از بین برود. در ادامه تخم مرغ را دانه دانه اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه هم بزنید و با افزودن تخم مرغ وانیل را اضافه کنید.

    مرحله سوم: تهیه مایه کیک

    در ادامه کره و شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید. حالا باید مخلوط مواد خشک را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک اضافه کنید و هم بزنید. در انتها باید شکلات خرد شده را اضافه کنید و با لیسک در یک جهت مواد را هم بزنید.

    مرحله چهارم: پخت کیک ساده با تکه های شکلات با فر و بدون فر

    در ادامه مواد را داخل قالب لوف یا ساده ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر مواد را داخل قابلمه بریزید و سه بار به سطح بکوبید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا کیک برای ۱ ساعت ۲۰ دقیقه پخته شود. نوش جان

    نکات کلیدی در تهیه کیک ساده با تکه های شکلات

    1. برای فر های برقی باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
    2. بهتر است در انتها گریل را روشن کنید.
    3. برای تست پخت با خلال دندان از مرکز کیک چک کنید.

    همچنین ببینید 

    از
    3
    دیدگاه