طرز تهیه شکلات چیپسی خانگی مخصوص کیک و شیرینی پزی

طرز تهیه شکلات چیپسی خانگی

 

یکی از پرکاربردترین قسمت های شیرینی پزی و کیک است که شما به راحتی می توانید این شکلات ها را در خانه تهیه کنید و برای تزئین کیک و دسرهای خود استفاده کنید. شکلات چیپسی را می توانید به صورت دایره ای یا اشکی تهیه کنید و با استفاده از رنگ ها و مزه های مختلف شکلات رنگی استفاده کنید تا شکلات چیپسی های رنگی داشته باشید. شکلات چیپسی در سال ۱۹۳۷ همزمان با اختراع کلوچه های شکلاتی کشف شد شرکت بزرگ نستله اولین شکلات چیپسی ها را به دنیا معرفی کرد. امروز در پارسی دی شکلات چیپسی به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شکلات تخته ای۳۰۰ گرم

طرز تهیه شکلات چیپسی

مرحله اول: ذوب کردن شکلات

ابتدا شکلات را خرد کرده و داخل کاسه بریزید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا شکلات شروع به ذوب شدن کند و یا می توانید به مدت ۱ دقیقه در سولاردم یا ماکروفر با توان ۱۰۰ درصد قرار دهید تا ذوب شود.

مرحله دوم: تهیه شکلات چیپسی

برای تهیه شکلات چیپسی بدون قالب شما به کمک یک بسته قرص خالی شده یا ۱ بسته طلق اسمارتیز می توانید این شکلات را تهیه کنید اگر هیچکدام در دسترس نبود می توانید روی کاغذ روغی بریزید. شکلات ذوب شده را داخل قیف یک بار مصرف ریخته و سر قیف را خیلی کم قیچی کنید.

مرحله سوم: تهیه شکلات چیپسی اشکی و ساده بدون قالب

شکلات ذوب شده را داخل طلق یا جای قرص ریخته و یا به صورت نقطه ای روی کاغذ روغنی بریزید و برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را گرفته سپس به راحتی از قالب ها خارج کنید و یا از روی کاغذ روغنی جدا کنید به همین راحتی شکلات چیپسی ساده در کمترین زمان را تهیه کردید.

فوت و فن های دستور تهیه شکلات چیپسی

  1. اگر دوست دارید شکلات چیپسی به صورت اشک باشد باید به صورت اشک طرح بزنید می توانید روی کاغذ روغنی با خودکار طرح بزنید و با شکلات ذوب شده پر کنید.
  2. مراقب باشید نباید قطره ای آب داخل شکلات ریخته شود.
  3. اگر قیف یکبار مصرف نداشتید کاغذ روغنی را به شکل قیف در بیاورید.
  4. شکلات چیپسی را می توانید در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و تا ماه قابل نگهداری می باشد.
  5. شما می توانید از هر درصد از شکلاتی که دوست دارید برای شکلات چیپسی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شکلات چیپسی خانگی مخصوص کیک و شیرینی پزی
5 (100%) 2 votes