طرز تهیه کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا خیلی ساده و سریع بدون گوشت و مرغ

دستور پخت کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا

طرز تهیه کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا

 

کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا یکی از غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید خیلی راحت بدون نیاز به گوشت و مرغ و با چند قلم مواد یک سوخاری خوشمزه با طعم سیب زمینی و پنیر پیتزا تهیه کنید که هم برای شام مناسب است و هم می توانید برای مهمانی ها و تولد ها این کراکت خوشمزه و ترد را تهیه کنید. برای پنیر می توانید هم از پنیر موزارلا استفاده کنید و هم پنیر ورقه ای و رنده شده که هر سه برای تهیه این غذا مناسب است. شما می توانید کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا را داخل فریزر قرار دهید و برای ۲ ماه داشته باشید و زمانی که هوس یک غذای سوخاری کردید کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا

  • سیب ۲ الی ۳ عدد
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • تخم مرغ کامل ۲ عدد
  • آرد ۱ پیمانه
  • پودر سوخاری ۱ پیمانه
  • سبزی معطر ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا رنده شده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، فلفل قرمز، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا ساده و راحت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سب زمینی ها را بشورید و پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید تا راحت تر پخته شود. سپس داخل قابلمه مقداری آب ریخته و صبر کنید تا بجوش بیاید. سپس سیب زمینی ها را داخل آب جوش ریخته و صبر کنید تا نرم شود ولی حواستان باشد که خیلی له نشود در حدی که اگر چنگال را داخل آن بزنید به راحتی فرو برود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید سیب زمینی را رنده ریز کنید و یا داخل کاسه با کمک گوشتکوب یا پوره کن له کنید و بعد زرده تخم مرغ را به همراه ۱ ق غذا خوری از آرد و ادویه ها و سبزی معطر اضافه کنید و مواد را با دست خوب ورز دهید. اگر مواد خیلی چسبنده نبود و شکل پذیر نیست می توانید سفیده ای را که زرده را ازش جدا کردید بزنید و کم کم اضافه کنید تا چسبنده شود.

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه باید تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید و کمی هم بزنید تا از لختگی خارج شود. پودر سوخاری را داخل یک کاسه بریزید و آرد را نیز داخل یک کاسه دیگر ریخته و از مواد کراکت سیب زمینی به اندازه گردو بردارید و تو دست گرد کنید و با فشار دست پهن کنید و وسط آن پنیر پیتزا قرار دهید و دوباره گرد و بیضی شکل کنید و بعد در ارد و بعد تخم مرغ و در انتها پودر سوخاری بغلطانید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود. نوش جان+

نکات کلیدی در تهیه کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا ساده

  1. چون سیب زمینی پخته شده است نیازی نیست خیلی زمان دهید وگرنه کراکت ترک بر می دارد.
  2. دقت کنید روغن داغ باشد.
  3. می توانید از پودر سوخاری پانکو یا معمولی استفاده کنید و یا یک پفک را خرد کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا خیلی ساده و سریع بدون گوشت و مرغ
5 (100%) 1 votes