طرز تهیه کروکت گوشت چرخ کرده ساده و خوشمزه با سس بشامل

طرز تهیه کروکت گوشت

 

یکی از پیش غذاهای بین المللی است که با گوشت چرخ کرده تهیه می شود و یک لایه پودر سوخاری به آن چسبیده و در روغن داغ سرخ می شود. کروکت ها انواع مختلفی دارند و می توانید با مرغ و سیب زمینی آنها را تهیه کنید و به عنوان یک پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنید. اصالتا کروکت فرانسوی می باشد و گزینه بسیار خوبی برای تولد و دورهمی است. کروکت ها به طور آماده شده در مغازها وجود دارند ولی شما با اندکی مواد و با هزینه کمتر می توانید این کروکت ها را در خانه تهیه کنید و مطمئن باشید کمتر کسی پیدا می شود که طعم و مزه آنها را دوست نداشته باشد. امروز در پارسی دی کروکت گوشت چرخ کرده ساده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پودر سوخاری۱ پیمانه
آرد سفید۱ پیمانه
برنج پخته شده۱/۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
سس بشامل۱/۲ پیمانه
پودر نان خشک۳ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کروکت گوشت چرخ کرده با سس بشامل

مرحله اول: تهیه سس بشامل

برای تهیه سس بشامل یا سس سفید ابتدا ۱ ق غذا خوری کره را داخل تابه ریخته تا ذوب شود سپس ۱ ق غذا خوری آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود در ادامه ۱ پیمانه شیر ولرم را به تدریج به مواد اضافه کنید و تند هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه گوشت چرخ کرده را بریزید سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید در ادامه یک تخم مرغ و ادویه و نمک و سس سفید و برنج را کمی پودر نان خشک بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: تهیه کروکت گوشت

۲ تخم مرغ باقی مانده را با کمی نمک و فلفل سیاه بزنید تا از لختگی خارج شود. آرد و پودر سوخاری را در کاسه های جداگانه بریزید. مواد گوشتی را از یخچال خارج کنید و از مواد به اندازه نارنگی بردارید و در دست مانند دوک به آن شکل دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کروکت گوشت چرخ کرده

در ادامه هر کروکت را ابتدا در آرد سفید سپس تخم مرغ و پودر سوخاری بغلطانید سپس برای ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید در همین حین داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود سپس کروکت ها را داخل روغن داغ سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کروکت گوشت و پنیر مخصوص

  1. به دلخواه می توانید از کمی پنیر پیتزا در تهیه این کروکت ها استفاده کنید.
  2. برنج برای چسبندگی بیشتر اضافه شده است می توانید از سیب زمینی آپبز نیز استفاده کنید.
  3. می توانید بجای تهیه سس سفید از سس مایونز استفاده کنید..

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه