طرز تهیه ژله انار و آلوورا با شیر و دانه های انار ساده و شیک برای شب یلدا

دستور تهیه ژله انار با شیر

طرز تهیه ژله انار با شیر

 

ژله انار با شیر و دانه های انار یک ژله و دسر پاییزی و زمستانی می باشد که همزمان با رسیدن انار این دسر خوشمزه و زیبا تهیه می شود. شما می توانید ژله انار با شیر را برای دورهمی و شب نشینی های خود بخصوص در شب یلدا تهیه کنید. شما می توانید ژله انار با شیر را با انواع قالب ها تهیه کنید ولی بهتر است از قالب های پلاستیکی استفاده کنید و با کمی چرب کردن می توانید به راحتی دسر را از قالب خارج کنید و دقت داشته باشید اگر بیش از اندازه قالب را چرب کنید ژله بسته نمی شود و شل باقی می ماند. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله انار با شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله انار با شیر

  • ژله آلوورا ۲ بسته
  • آب جوش برای هر بسته ژله ۱ لیوان
  • شیر ۱ پیمانه
  • ژله انار ۱ بسته
  • دانه انار ۱ پیمانه
  • خلال پسته به دلخواه

طرز تهیه ژله انار با شیر شیک و خوشمزه و ساده با دانه های انار

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید انار را پوست بگیرید و دان کنید و یا می توانید به صورت تکه های بزرگ و دانه نشده داخل دسر استفاده کنید که این کاملا دلخواه است. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و با دستمال روغن اضافه را بگیرید.

مرحله دوم: تهیه لایه اول

در ادامه باید یک بسته ژله آلوورا را با ۱ پیمانه آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود و ذرات ژله کاملا حل شود و بعد کمی از ژله آلوورا کف قالب ریخته و بگذارید تا ژله نیم بند شود یعنی مانند سفیده تخم مرغ شود و بعد دانه های انار را بریزید و مجدد کمی ژله آلوورا و در یخچال قرار دهید و خارج کنید و مابقی ژله آلوورا را بریزید و در یخچال برای ۳۰ دقیقه قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه ژله با شیر

در ادامه یک بسته دیگر ژله آلوورا را ۱ پیمانه آب جوش مخلوط کنید و بن ماری کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا ذوب شود و بعد صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد با ۱ پیمانه شیر مخلوط کنید و هم بزنید و لایه سفید رنگ را روی لایه قبلی بریزید و زمانی که ژله سفید نیم بند شد باید کمی انار و خلال پسته بریزید و کمی ژله آلوورا ریخته و در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه ژله انار با شیر

در ادامه ژله انار را با ۱.۵ لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید و زمانی که لایه آخر کمی بسته شد بود بریزید و دسر را برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد داخل دیس مورد نظر به راحتی برگردانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله انار با شیر و دانه های انار

  1. در مرحله اول کمی از ژله آلوورا نگه دارید و در ادامه تهیه ژله و زمانی که انار و خلال پسته می ریزید اضافه کنید.
  2. شیر باید هم دما باشند وگرنه بریده می شود.
  3. می توانید ژله را روی بخاری قرار دهید و بن ماری کنید.
  4. لایه ها باید نیم بند باشند و بعد لایه دیگر را بریزید تا بهم بچسبند.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه